Creşterea continuă înregistrată de sectorul de retail din România a atras un nou investitor, divizia Selgros Cash and Carry a grupului german Rewe dezvăluindu-şi săptămîna trecută intenţia de a investi 30 milioane euro în România pe parcursul lui 2006, informează Rompres. Un purtător de cuvînt al companiei germane a dezvăluit că Selgros vrea să-şi extindă reţeaua din România cu două noi magazine în 2006, aceasta fiind doar o etapă în strategia sa de dublare a numărului de magazine Selgros Cash and Carry din România.
Următorul magazin Selgros din România va fi inaugurat la Ploieşti, pe 7 martie 2006, urmat de un al doilea în vara aceasta, pentru care nu a fost anunţată încă locaţia. Anunţul intervine la două luni după ce Rewe, al patrulea retailer din Europa, şi-a anunţat intenţia de a deschide un lanţ de magazine Selgros Cash and Carry în Rusia.
De asemenea, luna trecută, compania germană a anunţat că jumătate din bugetul său de investiţii pe 2006, aproximativ un miliard de euro, va fi alocat dezvoltării activităţilor sale din Rusia şi Europa de Est. În cazul României, strategia celor de la Selgros prevede dublarea numărului de magazine, de la 11, în prezent, la 20 magazine. Trei din noile magazine vor fi amplasate în Bucureşti, restul urmînd să fie deschise la Arad, Braşov, Tîrgu Mureş, Constanţa, Timişoara, Oradea, Cluj-Napoca şi Craiova. Marile grupuri internaţionale de retail au început să profite de pieţele emergente din Europa de Est încă de la mijlocul anilor 1990, pe măsură ce pieţele occidentale deveneau din ce în ce mai saturate.
Potrivit cabinetului de consultanţă IDG, raportul produselor alimentare retail per capita este semnificativ mai mic în Europa de Est decît în Europa Centrală, ceea ce sugerează că există un potenţial real atunci cînd aceste pieţe vor ajunge la maturitate. Dacă piaţa alimentară din Marea Britanie are o valoare de aproape 176,7 miliarde euro, aceeaşi piaţă, în toată Europa de Est, are o valoare de 187,8 miliarde euro.