Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucători din piaţa materialelor de construcţii, a înregistrat în primul semestru din 2018 o cifră de afaceri consolidata de 338 de milioane lei, dublându-şi cifra de afaceri faţă de primul semestrul al anului anterior, când a cumulat afaceri de circa 172 milioane lei, conform comunicatului remis Redacţiei.
Principala contribuţie la această creştere au avut-o business-urile intrate anul trecut în portofoliul Grupului, respectiv Depaco (Wetterbest), fabrica de panouri sandwich din Serbia şi business-ul Politub. Istoric primul semestru reprezinta aproximativ 40% din afacerile anuale ale Teraplast, conform sezonalitatii industriei.
"Rezultatele din primul semestru al acestui an ne confirmă că am abordat strategia potrivită în 2017, prin cele trei achiziţii importante: fabrica TeraSteel din Serbia, integrarea în Grup a business-ului Wetterbest şi a activităţii Politub. Acestea au reprezentat un demers amplu de dezvoltare a portofoliului nostru, au adus plus valoare şi vor contribui semnificativ la dezvoltarea afacerilor noastre pe termen mediu, drept dovadă şi obiectivul de a ne dubla cifra de afaceri faţă de anul trecut. Evolutia profitului este in urma cresterii cifrei de afaceri, motiv pentru care in următoarele 6 luni ne vom concentra pe creşterea eficienţei business-urilor şi îmbunătăţirea marjei, în special pe segmentele de ţiglă metalică şi sisteme de apă, gaz şi canalizare", a transmis Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.
Potrivit comunicatului, divizia Steel pe segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 112 mil. lei, în creştere cu 74% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul unei creşteri EBITDA de 58%.
Începând cu anul 2018, situaţiile financiare ale Grupului includ şi compania Depaco, a cărei cifră de afaceri a crescut cu 25% faţă de primele şase luni ale anului precedent, prin continuarea dezvoltării segmentului de acoperişuri pentru construcţii industriale şi prin sporirea prezenţei în nordul ţării. Wetterbest îşi continuă strategia de majorare a cotei de piaţă.
Divizia de mase plastice a înregistrat venituri de 145 milioane de lei în semestrul I 2018, în creştere cu 35% faţă de semestrul I 2017. Pe acest segment, Grupul TeraPlast este liderul pieţei în care activează şi, totodată, îşi îmbunătăţeşte constant prezenţa în ţările învecinate, se mai arată în comunicat. Segmentul granule a obţinut o performanţă notabilă: venituri de 32 mil lei, o creştere de 40% faţă de prima jumătate a anului 2017, în condiţiile menţinerii marjei EBITDA la 12%.