Sezonul de vară atrage după sine noi tipuri de fraude online, precum frauda cu bilete pentru festivaluri şi fraudele care impersonează site-uri de rezervări online pentru hoteluri şi unităţi de cazare, afirmă Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring & Prevention, ING Bank România în cadrul evenimentului Fraudy Talks.
Potrivit acestuia, potenţialele victime caută bilete la cele mai importante festivaluri din România pe diferite platforme online, atât de social media cât şi de vânzări, fapt ce îi expune la atacuri.
"Potenţialele victime caută bilete la cele mai importante festivaluri din România, concert Coldplay, Untold, Electric Castle, Neversea, pe grupuri de Facebook, Whatsapp sau diferite platforme cu anunţuri de vânzare-cumpărare. În realitate, vor avea surpriza neplacută să afle la poarta de intrare că biletul este fals/ a fost deja utilizat. În ceea ce priveşte platformele de rezervări, atacatorii obţin acces la conturile proprietarilor şi trimit mesaje clienţilor să îşi introducă datele bancare pentru confirmarea rezervării sau validarea cardului. În caz contrar, sunt ameninţaţi cu anularea rezervării. Victimele îşi inserează datele cardului, dar le furnizează, de fapt, atacatorilor" afirmă Alin Becheanu.
• DNSC colaborează cu ANPC pentru protejarea utilizatorilor Meta
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) colaborează cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului şi alte instituţii pentru lansarea unei platforme care să protejeze consumatorii de pe platformele Meta. În cadrul acestei platforme, utilizatorii vor putea raporta tentativele de fraudă online, afirmă Mihai Rotariu, coordonatorul Direcţiei Comunicare, Marketing şi Media al DNSC.
"Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) a organizat în luna aprilie o întâlnire cu reprezentanţii platformei Meta pentru a găsi soluţii comune pentru a îmbunătăţi şi eficientiza procesul de raportare a tentativelor de fraudă pe social media. Au fost discuţii constructive, în urma cărora s-au lansat sau se vor lansa diverse canale speciale de raportare dedicate anumitor autorităţi din România, cu atribuţii în zona de online. Un canal este dedicat autorităţii corespondente Digital Services Act (ANCOM), un altul este dedicat Ministrului Digitalizării (MCID), care a lansat deja şi o platformă de notificare pe propriul site (NoFake), iar la un al treilea, dedicat Protecţiei Consumatorului, lucrăm în aceste zile pentru a-l operaţionaliza cât mai rapid cu Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului (ANPC). Sperăm ca până la finalul săptămânii să avem primele raportări către Meta pe acest canal. La nivel naţional, va exista şi un task force care va lucra coordonat pentru a contracara aceste campanii frauduloase din social media. Dar mai multe detalii în acest sens veţi afla de pe canalele oficiale de comunicare ale DNSC în perioada următoare", a menţionat Mihai Rotariu, Manager al Direcţiei de Comunicare, Marketing şi Media din DNSC.