• Avansul afacerilor companiei elveţiene ar fi, astfel, de doar cinci puncte procentuale, după ce anul trecut se estima o creştere a business-ului de 10%
Compania Sika România, cu sediul în Braşov, estimează că în 2013 îşi va majora afacerile cu doar 5%, până la 21 de milioane de euro, după ce în ultimii ani a avut creşteri anuale de peste zece puncte procentuale. La finele anului trecut, compania spera ca şi în 2013 să aibă o creştere a afacerilor de 10%. "Anul trecut am înregistrat un avans cu 10% al business-ului Sika în România, ajungând la o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro. În 2011 am raportat, de asemenea, o creştere cu 17%, la 18 milioane de euro", a declarat Ileana Nicolae, director general Sika România. Creşterea de anul trecut a fost influenţată cu precădere de majorarea vânzărilor în retail, de specializarea continuă a consultanţilor tehnici, dar şi de concentrarea pe proiecte relevante. Creşterea notorietăţii brandului şi activitatea desfăşurată în Republica Moldova au avut, de asemenea, un impact pozitiv.
"Ca şi în 2012, şi anul acesta, măsurile interne vor avea un impact în dezvoltarea business-ului. Astfel, strategia de vânzări, atenţia sporită spre identificarea nevoilor locale, creşterea calităţii serviciilor noastre şi sistemele inovatoare pe care le distribuim, vor contribui la această creştere. O influenţă pozitivă vor avea şi deschiderea către noi pieţe şi expertiza echipei noastre", a mai precizat Ileana Nicolae.
• Creştere uşoară a pieţei de profil
În ceea ce priveşte evoluţia pieţei locale de materiale chimice pentru construcţii în 2012, estimările Sika arată că aceasta a înregistrat un avans uşor, de doar 2%. Astfel, dacă în 2011 valoarea atinsă a fost de aproximativ 900 de milioane de euro, anul trecut s-a ajuns la circa 920 de milioane de euro.
"Chiar dacă trendul a fost unul pozitiv până la jumătatea anului, disputele şi tensiunile politice au avut un impact negativ în dezvoltarea pieţei. Cu toate acestea, investiţiile în infrastructură, în reabilitările staţiilor de epurare şi cele din domeniul energiei, cât şi lucrările de reparaţii şi renovări, au susţinut dezvoltarea pieţei chiar şi în acest context", a spus managerul Sika România.
În ceea ce priveşte previziunile pentru anul în curs, reprezentanta Sika România se aşteaptă la o stagnare a pieţei de materiale chimice de construcţii.
"Un reviriment în construcţii poate fi posibil dacă băncile decid să relaxeze sistemele de creditare şi, în acelaşi timp, investitorii străini vor fi din nou încurajaţi să investească în România - toate acestea într-un context politic şi economic stabil. În acest moment, segmentul de retail este însă singurul pentru care estimăm creşteri uşoare", a subliniat Ileana Nicolae.
Compania este prezentă în reţele de bricolaj precum Hornbach, Dedeman, Bricostore, Ambient şi Leroy Merlin, care generează un sfert din livrări. Restul rulajului este susţinut prin vânzări directe pe diverse canale către staţii de betoane sau producători de prefabricate, constructori de infrastructură, antreprenori generali, aplicatori specializaţi, depozite de materiale de construcţii, service-uri auto, unităţi de producţie de sticlă sau parcuri eoliene.
Sika România a investit 2,5 milioane euro în cei aproape 11 ani de activitate pe piaţa locală, fondurile fiind absorbite de sediul central, unitatea de producţie şi depozitul aferent din Braşov, de laboratoarele de cercetare şi dezvoltare pentru betoane, cât şi de centrul de competenţe pentru faţade.