Simularea Evaluării naţionale ne-a oferit un tablou legat de cât de bine sunt pregătiţi elevii pentru importantul examen din vară. Rezultatele sunt mai bune faţă de anul trecut la o probă şi aproximativ egale la celelalte, 75,3% dintre elevii care au participat la simularea Evaluării naţionale au luat note mai mari sau egale cu cinci la Limba şi literatura română şi 59,2% la Matematică, informează Ministerul Educaţiei.
Datele centralizate de Ministerul Educaţiei pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele şcolare judeţene relevă următoarea situaţie: la Limba şi literatura română au luat note mai mari sau egale cu 5 - 75,3% faţă de 70,53% în 2022. Distribuţia notelor pe tranşe (exprimată în procente) este următoarea: notre între 1 şi 4,99 - 24,7%; 5 - 5,99 - 14%; 6 - 6,99 - 15,2%; 7 - 7,99 - 17,2%; 8 - 8,99 - 17,3%; 9 - 9,99 - 11,4%. La această probă un număr de 251 de elevi (0,2%) au obţinut nota 10. La matematică note mai mari sau egale cu 5 au luat 59,2% faţă de 60,58% în 2022. Distribuţia notelor pe tranşe este următoarea: 1 - 4,99 - 40,8%; 5 - 5,99 - 18,5%; 6 - 6,99 - 13,8%; 7 - 7,99 - 10,4%; 8 - 8,99 - 9,2%; 9 - 9,99 - 6,5%. Un număr de 1.385 de elevi (0,8%) au obţinut nota 10. Limba şi literatura maternă - note mai mari sau egale cu 5 au fost obţinute de 81,7% dintre cei prezenţi faţă de 82,45% în 2022. Distribuţia notelor pe tranşe este următoarea: 1 - 4.99 - 18,3%; 5 - 5,99 - 12,7%; 6 - 6,99 - 18%; 7 - 7,99 - 20,9%; 8 - 8,99 - 20,6%; 9 - 9,99 - 9,3%. Un număr de 17 elevi (0,2%) au obţinut nota 10 la această probă. Potrivit ministerului: "Notele obţinute nu se trec în catalog. Prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog. De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare". Totodată, reprezentanţii Ministerului Educaţiei reamintesc că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale/liceale.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2023, 14:52)
Stau mai bine pentru ca baremul de corectare la limba romana impune acordarea de puncte chiar si atunci cand enuntul formulat de elev este gresit. Mai nou, "meseriasii" din conducerea invatamantului autohton cer acordarea de puncte si pentru greselile elevilor.
Halal invatamant!
Slava incompetentilor!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2023, 22:32)
Subscriu! Doar o minte bolnavă poate gândi asemenea subiecte gen: nu-i așa că București este capitala țării?