Reprezentanţii sindicatelor din transporturi au discutat astăzi, la sediul Unităţii Sindicatul Liber Metrou, despre reactivarea Convenţiei Sindicale Naţionale a Transportatorilor, aceasta fiind inactivă în ultima perioadă.
"Tema, după cum v-am anunţat, este de reactivare a Convenţiei Sindicale Naţionale a Transportatorilor. Vorbim despre o organizaţie înfiinţată în mai 2000. O organizaţie care avea 544.000 de membri şi care reprezentau porturile, atât la nivel maritim cât şi fluvial, marinari, reprezentanţi de la transporturile publice locale, RATB, atunci şi acum STB, Metrou, reprezentanţi din domeniul aero şi mă refer atât la cei care se ocupau de domeniul tehnic cât şi personalul de bord. Nu în ultimul rând tot ceea ce reprezintă sindicatele din CFR, din toate domeniile respective", a declarat astăzi liderul Unităţii Sindicatului Liber Metrou (USLM), Ion Rădoi, potrivit Agerpres.
Sindicalişti spun că au "pierdut frâiele din mâini" pentru că în ultimii opt ani, din cauza modificării legislaţiei, mai ales a Codului CAEN, nu pot face parte din aceeaşi federaţie cei care sunt reprezentanţii transportatorilor.
Rădoi a spus că nu este greu de reluat activitatea Convenţiei pentru că nu s-a luat până la ora actuală hotărârea desfiinţării ei, chiar dacă o perioadă aceasta nu a mai fost activată. În perioada următoare va fi organizată o conferinţă în cadrul căreia noua structură de conducere va primi un nou mandat.
De asemenea, acesta a spus că lipsa unui buget este rezultatul unui blocaj politic, care are, însă, impact asupra investiţiilor din sector.
"Este, la momentul actual, o ilegalitate pentru tot ceea ce înseamnă Ministerul Transporturilor, dar să nu uităm că nu numai Ministerul Transporturilor este de vină, nu numai PSD-ul este de vină. Se pare că şi preşedintele Klaus Iohannis uită de aceste amănunte. Vorbim despre două ministere care sunt cele mai importante din România. La ora actuală, cel mai important minister economic din ţară este Ministerul Transporturilor şi după aceea cel al Dezvoltării. (...) Este foarte clar că este un blocaj politic în urma unei lupte politice", a spus Ion Rădoi, întrebat despre impactul inexistenţei unui buget aprobat asupra investiţiilor.