Firmele "Bull România" şi "Siveco România" au prezentat tuturor managerilor şi şefilor de departamente informatice şi operatorilor, agenţilor, companiilor de pilotaj şi autorităţilor portuare din Constanţa, noile servicii "electronic-port" din cadrul proiectului "Neptun-faza 2". Prezentarea a avut loc la sediul APM SA, în scopul de a sublinia importanţa strategică şi avantajele pe care le poate avea un sistem informatic integrat pentru întreaga comunitate portuară constănţeană. Serviciile menţionate se referă la managementul activităţii portuare, mărfurilor şi documentelor.
"Managementul activităţii portuare" este destinat rezol-vă-rii problemelor legate de comandamentul care se derulea-ză în fiecare zi, la sediul APM, prin înregistrarea în timp real a operaţiunilor în "Buletinul informatic" (în format electronic) fără să mai fie necesară deplasarea zilnică la sediul Adminis-traţiei portuare, precum şi problema alocării navelor la dană.
Serviciul "Managementul mărfurilor" urmează să rezolve problemele apărute după publicarea Deciziei 177/2003 - privind porturile care beneficiază de facilităţi vamale, în special, problema emiterii documentelor necesare evidenţelor proprii ale operatorilor şi raportărilor către Biroul Vamal. De asemenea, serviciul va rezolva problema urmăririi deplasării mărfurilor, din momentul intrării lor în port şi pînă în cel al ieşirii, precum şi problema înregis-tră-rii multiple (la nivelul întregului areal portuar) a aceloraşi informaţii pe diverse documente (manifest, cerere de intrare în operaţiune, cerere de ieşire din operaţiune etc.)
"Managementul documentelor" este serviciul "electronic-port" destinat urmăririi fluxurilor de documente, în funcţie de priorităţile acestora şi regulile stabilite pentru acceptarea/respingerea lor, protecţiei do-cumentelor confidenţiale şi realizării unei economii de timp în schimbul de documente din interiorul comunităţii portuare.