Numărul companiilor care acordă tichete de vacanţă sau tichete cadou în perioada Sărbătorilor de iarnă a crescut cu 8%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012, se arată într-un comunicat remis redacţiei de compania Sodexo.
"O parte din companiile care au bugete rămase neutilizate la final de an aleg să-şi recompenseze angajaţii sau partenerii de business oferindu-le posibilitatea de a-şi alege singuri cadourile preferate, în cazul tichetelor de cadou, sau de a merge într-o vacanţă în România. Observăm că această tendinţă este în creştere în acest an, întrucât cu 8% mai multe companii au optat până acum pentru recompensarea angajaţilor cu tichete în perioada Sărbătorilor de iarnă, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012", declară Jean Istasse, CEO Sodexo România.
Facilităţile fiscale existente pentru cele două categorii de beneficii extrasalariale ajută companiile să îşi reducă cheltuielile cu 35%, iar pentru beneficiari, puterea de cumpărare creşte cu 54%, decât dacă ar primi echivalentul valoric al acestora în bani, se mai arată în comunicat.
Aproximativ 34% dintre beneficiarii tichetelor de vacanţă au mers în staţiuni, pe locul secund se situează turismul urban (27%), iar pe a treia poziţie - Valea Prahovei şi Braşov (21%). Urmează staţiunile de pe Litoral (13%) şi mănăstirile (4%).
"În sezonul de iarnă, destinaţiile preferate de turiştii români care beneficiază de tichete de vacanţă sunt Valea Prahovei, staţiunile balneoclimaterice şi, o tendinţă interesantă înregistrată în ultimii doi ani, Nordul Moldovei (Suceava, Neamţ) şi Maramureşul", spune Jean Istasse, CEO Sodexo România.
Pe parcursul lui 2013, aproximativ 60% dintre companiile care au acordat tichete de vacanţă sau tichete cadou angajaţilor lor au peste 1.000 de angajaţi, conform sursei citate. Cea mai mare cerere a venit din industria chimică şi metalurgică (82%), auto (5,6%) şi alte servicii (3,3%). Tichetele de vacanţă beneficiază în prezent de cea mai importantă facilitate fiscală din categoria beneficiilor extrasalariale, de 4.800 de lei/an/angajat.
Valoarea medie a coşurilor cadou oferite în acest an de firmele din România a fost de 300 de lei/partener.