Ministrul Educaţiei Sorin Cîmpeanu a declarat, astăzi că pierderile educaţionale din periada pandemiei sunt foarte mari şi că nu doar elevii din România fac meditaţii, ci şi cei din Japonia, Franţa sau Germania, potrivit digi24.
Referindu-se la meditaţiile la care sunt nevoiţi unii părinţi să apeleze, ministrul a precizat că acestea nu sunt specifice sistemului de învăţământ românesc, fiind întâlnite peste tot.
Sorin Cîmpeanu a declarat: "Pierderile educaţionale au fost mari şi foarte mari. Pierderile educaţionale au fost neuniform distribuite, există această inechitate. Principala problemă a sistemului de învăţământ din România nu este performanţa, ci este inechitatea, este lipsa unui acces echitabil la un învăţământ de calitate. Aceste diferenţe au existat dintotdeauna, aceste diferenţe există şi în alte sisteme de învăţământ din lume, în toate sistemele de învăţământ din lume.
Meditaţiile, să ştiţi, că nu sunt un atribut al sistemului de învăţământ din România, meditaţiile sunt peste tot, şi în Franţa, şi în Japonia, şi în Germania, deci meditaţiile există.
Sunt foarte pragmatic în abordare, nu vreau să fiu ipocrit şi să spun că vom ajunge în momentul în care vom interzice părinţilor să consolideze pregătirea propriilor copii. Acest lucru este o absurditate şi nu se face niciunde în lume".
Ministrul a spus că soluţia o reprezintă meditaţiile organizate în şcoli, pe modelul orelor remediale.
Sorin Cîmpeanu a mai spus: "Ce putem face? Să venim din resursele statului, în paralel, cu meditaţii organizate sistemic, la nivelul şcolii. Avem aceste ore remediale, care funcţionează nu atât de bine pe cât ne-am dori, nu ne aşteptăm să recuperăm toate aceste pierderi suferite pe perioada de pandemie. Vom extinde acest program de ore remediale, atât în timp la nivelul anului şcolar următor şi sunt covins că va fi nevoie şi după anul şcolar 2021-2022 pentru că sunt pierderi foarte mari, nu trebuie să negăm acest aspect. La ore remediale participă un număr mic de elevi, care duc aceste ore mai degrabă spre sistemul meditaţiilor plătite de către stat, trebuie extins atât în timp, cât şi numersic, pentru că cei care au suferit pierderi cu siguranţă sunt mult mai mulţi decât cei 250.000 de elevi care au reclamat aceste pierderi".
1. Ce?
(mesaj trimis de anonim în data de 16.06.2021, 21:33)
> Principala problemă a sistemului de învăţământ din România nu este performanţa, ci este inechitatea, este lipsa unui acces echitabil la un învăţământ de calitate.
Invatamantul de calitate este distribuit aleator. Si atunci accesul este desigur inechitabil pentru ca accesul e restrictionat dupa diverse criterii. De-aia vezi ca-si fac parintii flotant ca sa ajunga la o scoala buna.
Daca toate scolile ar fi bune si/sau daca inscrierile nu s-ar face dupa domiciliu ar dispare si flotantele.
Principala problema nu e insa cea legata de acces si cea legata de calitate. Exista institutii educationale care din diverse motive comunisto/economico/istorice ofera servicii de calitate si restul nu. Ministerul nu vad sa se straduie sa ofera un nivel comparabil.
Acum cativa ani aflasem la noi despre gardiniata "fostilor securisti" care si acum e foarte buna. Mi se pare normal la 30 de ani dupa Revolutie fostii securisti sau cei cu domiciliul pe langa gradiniata securistilor (adica, urmasii securistilor) sa aiba o gradinita de calitate.