Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a declarat astăzi, la Caracal, că CFR Marfă a fost devalizată şi furată timp de 20 de ani, iar anul 2022 este primul an când a trecut pe profit, iar în 2023 se va întări acest profit. Ministrul a mai spus că a avut discuţii la Comisia Europeană şi le-a cerut să îl mai lase un an, doi, să vadă dacă o poate salva, conform News.ro.
"Legat de comenzile de pe piaţa din România, tot ceea ce va însemna finanţarea atât pe PNRR, cât şi pe Programul Operaţional de Transporturi, adică viitorul program de finanţare pe transporturi, aşa cum ştiţi, s-a schimbat ponderea în sensul că sunt mult mai mulţi bani pe zona feriviară decât pe zona rutieră, acest tip de transport fiind considerat un tip de transport verde, faţă de celălalt. Asta va însemna investiţii mai mari pe zona feroviară decât pe cea rutieră, în anii viitori şi sunt jaloane pe care trebuie să le atungem", a precizat Grindeanu.
Ministrul s-a referit şi la compania românească de transport marfă, CFR Marfă.
"E o companie care de vreo 10 ani este cerută a fi închisă de către Comisia Europeană, pentru că este în faliment de vreo 20 de ani, dacă nu mă înşel, mai puţin anul trecut, când a trecut pe profit operaţional şi acum trece în anul acesta pe profit. De ce? Pentru că 20 şi ceva de ani, şi îmi asum cu toată tăria (..) această companie a fost devalizată şi furată timp de 20 de ani", a mai spus el.
Sorin Grindeanu a precizat că CFR Marfă a avut contracte neprofitabile şi a ajuns să aibă doar 20% din cota de piaţă din România, pe transport marfă, în rest sunt operatori privaţi şi a ajuns să aibă în jur de 800 sau 900 de vagoane care mai circulă în acest moment şi sunt viabile, faţă de mii cât a avut CFR Marfă.
"Am avut discuţii ma Comisie şi le-am cerut să mă mai lase un an, un an şi ceva, doi, ca să vedem dacă pot să o salvez, iar semnele sunt bune. Repet, 2022 este primul an când a trecut pe profit, 2023 se va întări acest profit făcând un singur lucru, cerând managementului de acolo să termen cu toate contractele neprofitabile, pentru că a fost o tactică în aceşti ani, prin care a fost trimisă în faliment această companie", a mai arătat Grindeanu.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2023, 13:24)
oare de cine a fost falimentata ,nare curaj sasi arate colegii care au trecut pe acolo ca ministri a fost in m ina lor cel putin 14 ani
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2023, 18:00)
TOT DE EI (PSD, PNL si fostul PD, ca doar astia au fost la furat, pardon, la putere)
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2023, 14:00)
Unde informatia?. Toatalumea (99% dintre romani stiu de mult acest lucru)
Cred ca singurul care nu stia este dl Grideanu.
Pentru el acest articol poate fi o informatie.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2023, 14:28)
????????????
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2023, 14:38)
hai sa vorbim adevarul!
Furtul CFRului a fost o politica bine gandita!
Mentinera / extinderea / buna gestionare a CFRului ar fi concurat cu: autostrazile - masini personale - autocare - tiruri.....
Se vede din satelit ca: prabusirea in trepte a CFRului a dat loc in piata exploziei de "individualism scump pe 4 roti" de unde STATUL (ca statul nu este prost; doar se preface dar nu este) incaseaza / a incasat REAL mult mai mult din etc taxe-tva-etc.... de la populatia ce a adunat putere de cumparare.
De aici statul s-a permis sa aibe fortat o pierdere; este de fapt o forma de pomana / ciordeala continua a statului cu permisiunea statului pentru baietii destepti. STATUL REAL nu simtea GAURA / nu o simte nici astazi caci are de unde sa acumuleze si directioneze venituri (chiar daca se aduce periodic in discutii "tavanul datoriei nominale" si "nu sunt fonduri" - asta este o minciuna eterna atat dimp cat ai populatie ce poate fi creditata pe ipotecare si etc - statul nu moare de foame; statul poate sa moara de foame doar in prabusiri abrupte de generatii si fuga din tara fara intrare de imprumuturi sau fonduri din alte piete -gen UE cu injectari de euro).
Acum se aduce in discutie CFRul pentru ca: daca ne uitam in piata o sa vedem din SATELIT BOOMUL economic dat de GENERATIA CU 2-3-4-5 COPII PER FAMILIE! Aceasta generatie a reglat economia prin truda -suferinta si etc capacitati noi de productie. De pe seama lor STATUL a crescut - prosperat -furat; aceasta generatie urmeaza in fata sa treaca, ca pondere procentuala din populatia totala a tarii, de varsta 40-45 de ani... puhoaiele de masini si service actuale in 10 ani intra in transformare; dizolvare. Cand o generatie ca amprenta economica se intreapta spre "pensionare" ca cauta sa isi reduca cheltuielile; plus ca nu va mai fi nici activa economic... si deci multe zone / cartiere populate astazi cu masini se pot depopula -lasand loc transportului in comun sau alternativ.
Nu mai punem in calcul ca inflatia din piata /costurile vor continua sa creasca accelerat mai rapid ca puterea veniturilor si deci alta presiune de scoatere pe tusa comportament prezent de familii cu 2-3-4 masini! Costul vietii in zonele cu presiune de populatie, va forta familiile ce trec de 45-50 de ani sa isi reduca cheltuielile si deci vor cauta alternative!
In cazul in care Populatia Romaniei a uitat: orasele au avut istoric ciclitati in populare intensa cu "autoturisme" si depopulare; in populare cu "biciclete si mersul pe jos" si depopulare, in populare cu "mers doar cu transport comun - tren -vapor "....
Aceasta ciclicate este strans legata de puterea fiecarei generatii in productivitate -credit -formari familii -nasteri copii pe regiuni -si prabusire nasteri copii pe regiuni - si explozii batrani pe regiuni + fuga tineri productivi + disparitie copii din zona....
s c cret
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2023, 14:42)
Intrebare , institutiile abilitate de ce nu au facut nimic , au impartit banii din furat ?
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2023, 15:31)
daca "fac" ca pondere procentuala din populatie tot pe 4 roti merge! -plus ca se doreste inca asta!
in fata se schimba politica.
s c cret
5. fără titlu
(mesaj trimis de sabin în data de 19.04.2023, 14:44)
E smecher Grideanu...Auzi la el: CFR a fost furata din 2004 incoace, adica dupa ce au plecat Nastase si Ilici!! Stiu ca sangele apa nu se face, dar mai stiu ca hamesitii de stanga sunt puroiul unei societati!
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.04.2023, 07:13)
Grindeanu devine pe zi ce trece tot mai cretin.
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2023, 16:13)
Au venit martienii si au furat CFR-ul !
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.04.2023, 09:13)
pai nu voi, ministrii si suitele voastre, devalizati si furati toata tara, nu voi ati vindut toate resursele si fabricile??