Compania spaţială SpaceX a miliardarului Elon Musk nu mai absoarbe costul antenelor Starlink pe care le vinde cu serviciul său de internet prin satelit, a declarat ieri un director al companiei, un pas cheie pentru îmbunătăţirea profitabilităţii companiei, transmite CNBC.
"Subvenţionam terminale, dar am multimplicat atât de mult producţia noastră de terminale încât nu mai subvenţionăm terminale, ceea ce este un loc bun pentru noi", a declarat Jonathan Hofeller, vicepreşedinte al Starlink şi vânzări comerciale al SpaceX, în timpul unei panel la conferinţa World Satellite Business Week.
SpaceX vinde antene Starlink pentru consumatori, cunoscute şi sub numele de terminale de utilizator, pentru 599 de dolari fiecare.
Pentru clienţii Starlink mai pretenţioşi, cum ar fi utilizatorii de telefonie mobilă, maritimă sau de aviaţie, SpaceX vinde antene cu serviciul său într-un interval de la 2.500 de dolari la 150.000 de dolari fiecare.
Când SpaceX a început să vândă serviciul Starlink, conducerea companiei a spus că terminalele costă aproximativ 3.000 de dolari fiecare pentru a fi fabricare.
Compania a îmbunătăţit acest lucru la aproximativ 1.300 de dolari per terminal până la începutul anului 2021, iar comentariile lui Hofeller de miercuri indică acum că terminalele costă mai puţin de 600 de dolari fiecare, economii de producţie în masă pe care Hofeller le-a creditat drept "una dintre cheile noastre pentru succes".
Preşedintele şi COO al SpaceX, Gwynne Shotwell, a declarat la începutul acestui an că Starlink "a avut un trimestru pozitiv al fluxului de numerar" în 2022.
Se pare că SpaceX a realizat un profit în primul trimestru din 2023.
Deşi a fost fondată în urmă cu mai bine de două decenii şi a fost evaluată la aproximativ 150 de miliarde de dolari, activităţile SpaceX de rachete, nave spaţiale şi sateliţi necesită capital mare.
Compania a oferit ultima dată o actualizare a bazei sale globale de utilizatori Starlink în mai, când a declarat că are aproximativ 1,5 milioane de clienţi.
Hofeller nu a precizat care este acest total acum, dar a spus că Starlink este "cu mult peste" pragul de 1,5 milioane de clienţi.
Cifra include atât clienţii consumatori, cât şi clienţii întreprinderi din întreaga lume, despre care Hofeller a spus că serviciul urmăreşte "să crească, sperăm, la milioane şi milioane".
Până în prezent, SpaceX a lansat peste 5.000 de sateliţi Starlink.
"Devenim puternici, lansăm acum de două ori pe săptămână, ceea ce este o nebunie", a spus Hofeller.
Ieri mai devreme, operatorul european de satelit SES a anunţat un parteneriat cu Starlink pentru a-şi vinde în comun serviciile de comunicaţii navelor de croazieră, o piaţă pe care ambele companii o deservesc în prezent.
CEO SES, Ruy Pinto, a declarat că aranjamentul este unul pe care companiile se aşteaptă să-l construiască cu ofertele ulterioare de pe piaţă.