Divizia de specialişti Data Science a pus umărul la cel mai important proiect din domeniul energiei la nivelul Uniunii Europene, au anunţat, joi, reprezentanţii SAP România, în cadrul unei întâlniri cu presa.
Potrivit sursei citate, echipa condusă de Viorel Marcu, a contribuit la realizarea unei platforme de echilibrare şi re-dispecerizare, în timp real, a reţelelor de transport de energie electrică cu optimizare regională, la nivelul Uniunii Europene.
Lucian Moldovanu, Development Architect, echipa de Data Science SAP Romania a declarat: "Scopul proiectului a fost să se construiască modele noi de business şi de colaborare. Producătorul regenerabil exista deja în sistem iar partea inovativă în proiect a fost pe sectorul de servicii de balansare. Ce am făcut noi în proiect a fost partea de optimizare, alegerea celui mai bun furnizor, în funcţie de foarte multe proprietăţi ale fiecăruia, de a paticipa la această piaţă şi de a rezolva o problemă. Proiectul a însemnat pentru noi o ocazie deosebită de a dona un business nou unui anumit tip de piaţă".
De asemenea, anul acesta, SAP a pornit "revoluţia" Experience Management prin soluţiile sale care permit companiilor să colecteze şi să interpreteze date experienţiale despre brand, produs, consumatori, angajaţi. Combinându-le cu datele operaţionale - stocuri, vânzări, costuri, organizaţiile pot avea acum o vizibilitate mult mai bună asupra experienţelor consumatorilor de la primul contact cu produsul până după achiziţia sa. Pentru branduri, acest lucru va fi un diferenţiator puternic deoarece vor putea acţiona în timp real pentru a influenţa decizia de cumpărare.
Cristian Popescu, MD SAP România a explicat: "În ceea ce priveşte strategia companiei, noi spunem că intrăm în Experience Economy şi suntem pregătiţi să ne ajutăm clienţii să aibă succes în Experience Economy. Călătoriile clientului de astăzi nu mai sunt liniare (am comandat, am luat şi am plecat) şi dacă sistemele operaţionale nu au capacitatea să se adapteze la toată flexibilitatea necesară în zilele noastre, cheltuie foarte mulţi bani".
În privinţa clienţilor, soluţiile SAP sunt utilizate de peste 437 de mii de clienţi din 180 de ţări la nivel global. În ţara noastră, numrul organizaţiilor care şi-au digitalizat procesele de business cu ajutorul SAP este de 600, portofoliul fiind completat, anul acesta, de Reţeau de sănătate Regina Maria, Profi, Rompetrol, Dedeman, STB, Tarom, Romstal şi McDonald's. Cea mai solicitată soluţie SAPcerută de acestea a fost SuccessFactors, software-ul care ajută organizaţiile să-şi digitalizeze departamentul de resurse umane.
Lucian Moldovanu a precizat: "Suntem implicaţi în proiecte atât la nivel naţional cât şi internaţional. Pot să spun că avem proiecte peste tot în lume, în Australia, Coreea, Asia Centrală, America etc.".
Echipa SAP România este formată, în 2019, din 443 de specialişti care îşi desfăşoară activitatea în centrul din Bucureşti, 153 în Timişoara şi 106 în biroul din Cluj-Napoca.
"Ca număr de angajaţi mai avem şase poziţii dechise pentru anul ăsta. Dacă le ocupăm vom încheia, anul acesta, fix la 708 angajaţi. Media de vârstă este de 32 de ani. Ne mândrim că suntem un angajator atractiv, avem programe multe şi bogate pentru studenţi iar cel mai tânăr angajat al nostru are 20 de ani. Ne preocupăm permanent să identificăm talentele şi să le creştem. Sunt o grămadă de articole în media care spun că valoarea adăugată de IP-ul românesc este una mică şi că ne vindem pe nimic la exporturi. Nu este aşa! Facem exporturi dar valoarea adăugată este mare. Şi am evoluat de la lucruri simple la lucruri complexe. Cu cât lucrurile sunt mai complexe, cu atât valoaea adăugată este mai mare.
Valoarea adăugată n-o poţi face în mod constant şi consistent fără contribuţie de talent. Şi asta facem, cu asta ne ocupăm, avem grijă ca angajaţii noştri să fie şi să se simtă apreciaţi şi le dăm voie să-şi exploateze potenţialul de creativitate. Planul nostru este de creştere, vrem să atragem către noi cât mai mulţi tineri, oameni talentaţi şi motivaţi", a adăugat Cristian Popescu.
La nivel global, anul 2019 a adus schimbări importante în managementul companiei - Bill McDermott, CEO-ul SAP din ultimii 10 ani, s-a retras de la conducerea organizaţiei, locul său fiind ocupat de doi membri ai Consiliului Executiv SAP: Jennifer Morgan şi Christian Klein, co-CEOs.
Totodată, în anul 2018, compania a întregistrat venituri totale în valoare de 505,9 milioane de lei cu un profit brut de 226,5 milioane de lei şi o cifră de afaceri de 502,2 milioane de lei.