STAR STONE, producător român de pavaje premium destinate sectorului rezidenţial, finalizează investiţia de 350.000 de euro, începută anul trecut, şi începe, cu două luni mai devreme decât planul iniţial, producţia de confecţii metalice, cea mai nouă categorie de produse din portofoliu, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, noile produse completează gama existentă, bolţari gata finisaţi pentru garduri Traverstone® Block, produs unic pe piaţă, lansat la finalul anului 2021, sub patent. STAR STONE oferă acum toate accesoriile metalice necesare, alături de bolţari, pentru realizarea de garduri complete ce pot fi rapid montate în regim DIY.
"Am început cu producţia de elemente de gard standardizat, 10 modele, pe dimensiuni potrivite pentru garduri Traverstone® Block by STAR STONE, şi vom continua cu elemente de gard şi porţi pe dimensiuni şi modele solicitate de clienţi. Pentru acest an, estimăm venituri de aproximativ 200.000 de euro din această activitate, bazată pe cererile clienţilor de a avea un gard < < la cheie > > atunci când cumpără bolţari de gard", spune Cristian Pop, Director General STAR STONE S.A.
Pentru acest an, planurile STAR STONE pentru categoria de confecţii metalice vizează adresarea pieţei din nord-vestul ţării, în mod direct, urmând ca, de anul viitor, produsele să aibă acoperire naţională, prin parteneriatele cu distribuitorii din ţară.
În prezent, capacitatea de producţie este astfel dimensionată încât să asigure livrarea de elemente metalice de gard pentru 40% din gardurile realizate din bolţarii Traverstone® Block.
Capacitatea de producţie este dată şi de personalul alocat acestei activităţi, ce va fi dimensionat în funcţie de evoluţia categoriei.
Cât priveşte piaţa de confecţii metalice din România, în 2023, producătorii vor pune în continuare accent pe automatizare în procesul de producţie şi pe oferirea de produse cu grad mare de finisare.
Între tendinţele pieţei de confecţii metalice, anul acesta se remarcă: Tendinţa spre produse rezistente, care să ofere perioade de utilizare maxime, oferind garanţia durabilităţii în timp; Produse inovative care să urmeze tendinţele moderne; Pachete complete, funcţionale în regim DIY; Produse care să aducă un plus de imagine şi valoare estetică; Înlocuirea metalului cu alte componente/materiale mai uşoare, mai inovative şi mai fiabile.
STAR STONE a încheiat anul 2022 cu vânzări de peste 7,1 milioane de euro, în creştere cu peste 30% faţă de 2021. Accesoriile de gard, dalele de pavaj şi bolţarii au fost categoriile cu cele mai mari vânzări în 2022, cu ponderi în încasări de peste 20% fiecare. Compania estimează că va menţine ritmul de creştere în 2023, când se aşteaptă la o cifră de afaceri mai mare cu 30%.