Peste 2.000 de companii autohtone sunt predispuse direct la extindere peste hotare, iar cel mai mare potenţial de internaţionalizare îl au firmele româneşti care sunt lideri de industrie pe piaţa locală, start-up-urile din tehnologie "born global" (născute global) şi firmele care înregistrează o creştere rapidă (High-Growth Enterprises), acestea sunt concluziile proiectului Start-Up Bridge în primul an de activitate, se arată într-un comunicat de presă remis către Redacţia noastră.
Acţiunile din primele 12 luni ale proiectului Start-Up Bridge arată că liderii de piaţă, din domenii ca închirierile de maşini, curieratul, comerţul electronic, industria mobilei şi retail au un potenţial de extindere pe pieţele externe, alături de sutele de startup-uri din tehnologie cu potenţial global încă din prima zi de activitate ("born global) şi de firmele cu o evoluţie rapidă. În jur de 1.500 companii din România sunt identificate ca întreprinderi cu creştere ridicată, potrivit Eurostat.
O firmă este considerată cu evoluţie rapidă ("High Growth Enterprise" = HGE) dacă ritmul mediu de creştere al numărului de angajaţi depăşeşte 10% pe o perioadă de trei ani, fiind luate în considerare doar companiile cu cel puţin 10 angajaţi la începutul acestei perioade.
Start-Up Bridge este un proiect de internaţionalizare a afacerilor româneşti, lansat de Romanian Business Leaders (RBL) în iunie 2017, care ajută antreprenorii şi managerii din firmele antreprenoriale să se extindă pe pieţele externe. Echipa Start-Up Bridge ajută prin know-how şi resurse antreprenorii care vor să se internaţionalizeze, organizează evenimente de match-making pe pieţele externe şi oferă inspiraţie şi cunoştinţe tehnice prin Meetup-uri organizate împreună cu antreprenori care şi-au dus afacerile în străinătate.