Acceleratorul de afaceri American Alchemist din Silicon Valley şi fondul maghiar PortfoLion, parte din grupul OTP, cel mai mare grup bancar din regiunea central-est europeană, investesc 2 milioane de euro în Yieldigo alături de J&T Ventures, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Compania este fondată de trei matematicieni cehi şi ajută lanţurile internaţionale de retail să obţină rezultate mai bune folosind metode de formare a preţului bazate pe inteligenţă artificială.
În afara graniţelor Republicii Cehe şi Slovaciei, platforma Yieldigo este utilizată de lanţurile de retail din Polonia, Germania, Ucraina şi Rusia. Având la bază inteligenţa artificială, platforma permite retailerilor online şi offline să stabilească şi să gestioneze cu uşurinţă preţurile pentru zeci de mii de produse în sute de magazine diferite, pe baza unor predicţii exacte.
Pornind de la analiza datelor interne, informaţii comerciale competitive, tendinţe generale ale pieţei şi diverse alte surse, Yieldigo ajută retailerii să îşi atingă obiectivele. Platforma îi sprijină pe aceştia în creşterea cotei de piaţă, obţinerea unei rentabilităţi mai bune sau îmbunătăţirea preciziei lor de planificare. Portofoliul de clienţi include reţele de supermarketuri, farmacii şi alte tipuri de magazine, şi se adresează atât magazinelor fizice, cât şi magazinelor online.
"Vom folosi această investiţie pentru a accelera şi a consolida expansiunea Yieldigo pe piaţa europeană de retail şi pentru a finanţa dezvoltarea ulterioară şi cercetarea aplicată. Finanţarea ne va aduce cu un pas mai aproape de obiectivul nostru de a deveni cel mai căutat instrument de nouă generaţie din lume pentru stabilirea automată a preţurilor", a declarat cofondatorul Yieldigo, David Kleèka. Matematicienii Radim Dudek, Jiøí Psota şi Kleèka au fondat compania în 2016 şi au ajuns la profitabilitate în doar doi ani.
Cei trei fondatori au fost iniţial implicaţi în cercetare matematică în domeniul preţurilor biletelor şi apoi au decis să-şi transfere experienţa în sectorul de retail. Pe baza datelor tranzacţionale şi a altor date, sistemul poate prezice modul în care un client poate lua decizii în diferite situaţii. Yieldigo a primit recent prestigioasa recomandare Cool Vendor din partea Gartner, o performanţă rară în contextul companiilor ceheşti. Tehnologia inovatoare a adus Yieldigo şipremiul Microsoft 2019 pentru FMCG şi e-Tail, iar printre partenerii globali ai Yieldigo se numără compania de consultanţă Nielsen. Compania are în prezent o echipă de aproximativ 35 de persoane în Praga şi este în continuă dezvoltare.
"Sectorul de retail bazat pe tehnologie este unul dintre segmentele principale de investiţii vizate de J&T Ventures. Yieldigo are potenţialul de a deveni un lider global în optimizarea preţurilor cu amănuntul prin Inteligenţă Artificială şi, de când ne-am întâlnit prima dată cu echipa Yieldigo, am descoperit un produs robust şi scalabil, un model de afaceri şi performanţă dovedite, fondatori inteligenţi şi ambiţioşi, cu echipă remarcabilă. Este un exemplu excelent de companie de tehnologie inovatoare, care poate creşte, scala şi extinde la nivel global chiar şi în timpul crizei economice şi pandemice actuale şi să o transforme într-o oportunitate", a spus Adam Koèík, Managing Director J&T Ventures.