Statele mari din UE cheltuie anual 42 miliarde de euro pentru a subvenţiona companiile producătoare de maşini care utilizează combustibil fosili, conform unui studiu citat de Reuters, făcut la cererea grupului de mediu Transport & Environment (T&E).
Italia acordă anual subvenţii de 16 miliarde de euro, urmată de Germania, cu 13,7 miliarde de euro, Franţa, cu 6,4 miliarde de euro, şi Polonia, cu 6,1 miliarde de euro.
Aproximativ 15 miliarde de euro sunt destinate subvenţionării SUV-urilor, şoferii beneficiind, în medie, de avantaje fiscale anuale de 6.800 euro, iar pentru modelele mai mari şi mai poluante, aceste avantaje pot ajunge până la 21.600 euro, conform studiului. Directorul T&E a declarat pentru Reuters: "Este complet ilogic şi inacceptabil, miliarde de euro din banii contribuabililor încă sunt cheltuiţi cu o tehnologie care este total opusă agendei Comisiei Europene către o tranziţie verde".
În prezent, vânzările de maşini electrice sunt în scădere. În Uniunea Europeană, acestea s-au redus cu 43,9% în august - cu 68,8% în Germania şi 33,1% în Franţa.
Luna trecută, preşedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a trimis o scrisoare lui Wopke Hoekstra, comisar pentru mediu, emisii nete zero şi creştere curată, în care a subliniat că una dintre priorităţile sale va fi propunerea unei modalităţi de eliminare a subvenţiilor pentru maşinile alimentate cu combustibili fosili, potrivit Reuters.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.10.2024, 15:27)
Ursula, ca unealta a Americii, nu se lasa pana nu distruge Europa de tot, asta fiind de fapt principala ei misiune
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.10.2024, 09:33)
Nu este clar in ce constau aceste subventii. Poate se refera la faptul ca impozitele pe aceste masini nu sunt marite exponential.