Aproape 4 din 10 români (39%) sunt influenţaţi în decizia de cumpărare de brandurile care au promoţii cu ocazia Zilei Femeii. Ei declară că aceste promoţii i-ar determina să achiziţioneze mai degrabă produsul sau serviciul respectiv. La polul opus, 54% dintre oameni nu sunt influenţaţi de oferte de 8 martie şi declară că ar cumpăra oricum produsul/serviciul respectiv, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research.
Chiar dacă decizia de cumpărare a consumatorilor nu este în totalitate influenţată de promoţii sau campanii cu ocazia sărbătorilor, acestea au impact pozitiv, totuşi, asupra brandurilor. Inclusiv în acest caz, 2 din 3 români declară că promoţiile sau campaniile de Ziua Femeii îmbunătăţesc imaginea brandurilor. 29% dintre oameni consideră, însă, că aceste campanii nu au un efect asupra imaginii, iar un procent de doar 5% consideră că reclamele de 8 martie au un impact negativ asupra brandului.
Studiul a urmărit, de asemenea, impactul pandemiei asupra bugetului românilor în ceea ce priveşte cheltuielile de 8 martie. Astfel, 30% dintre aceştia spun că acum cheltuie mai puţin decât au făcut-o în alţi ani. Totuşi, pentru majoritatea românilor (62%), cheltuielile cu ocazia Zilei Femeii au rămas la fel, chiar şi în contextul actual. Un procent de doar 8% afirmă că în 2021 au alocat mai mulţi bani pentru cadourile făcute cu aceasta ocazie.
De 8 martie, florile sunt cadoul cel mai potrivit (85% dintre români), iar suma alocată de majoritatea domnilor este de până în 50 de lei.
De Ziua Internaţională a Femeii, florile sunt cadoul considerat cel mai potrivit, spun 85% dintre români, iar peste jumătate dintre ei (52%) declară că, în medie, cheltuie, mai puţin de 50 lei pe acestea. Românii nu se arată foarte generoşi când vine vorba de a cumpăra flori, astfel că doar 7% dintre ei spun că alocă chiar şi peste 100 lei. În general, buchetele de flori sunt cele mai populare, preferate de 49% dintre români, iar plantele în ghiveci de către 30%.
Deşi în contextul COVID-19, comenzile online au explodat pentru majoritatea produselor, florile nu se numără printre acestea. Aproape toţi românii (99%) preferă să cumpere fizic din florării sau ateliere. Ca locuri specifice de achiziţie, pe lângă florăriile obişnuite menţionate de 70%, alte variante accesate de români pentru a cumpără flori celor dragi sunt supermarketurile/hipermarketurile (35%) şi pieţele (31%). În general, mai mult de jumătate dintre români (53%) cumpără flori doar cu ocazia sărbătorilor sau evenimentelor importante.
Alte cadouri apreciate de români de 8 martie sunt accesoriile şi bijuteriile (70%), urmate de cosmetice, parfumuri sau produse de machiaj, evaluate drept cadouri potrivite de către 62% dintre români.
Observăm că 8 martie este un prilej de a oferi cadouri mai degrabă simbolice sau personale. Astfel, produsele de tipul electrocasnicelor (44%), electronicelor (28%) sau băuturilor alcoolice (35%) sunt considerate cele mai nepotrivite spre a fi oferite femeilor dragi din viaţa românilor.