Oamenii din întreaga lume cer mai multe progrese în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi eforturile sociale şi aşteaptă ca întreprinderile să facă un pas înainte, potrivit unui nou studiu realizat de Oracle şi Pamela Rucker, consilier CIO şi instructor pentru Harvard Professional Development. Studiul "No Planet B" realizat pe un eşantion de peste 11.000 de consumatori şi factori de decizie din 15 ţări a constatat că oamenii sunt sătui de lipsa de progrese pe care societatea le face în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi iniţiativele sociale, doresc ca întreprinderile să treacă de la vorbe la fapte şi cred că tehnologia poate ajuta întreprinderile să reuşească acolo unde oamenii au eşuat.
Oamenii doresc ca întreprinderile să îşi intensifice eforturile sociale şi de sustenabilitate
Evenimentele din ultimii doi ani au atras atenţia asupra sustenabilităţii şi a eforturilor sociale, iar oamenii din întreaga lume s-au săturat de lipsa de progres şi au cerut întreprinderilor să se implice:
- 93% dintre intervievaţi cred că sustenabilitatea şi factorii sociali sunt mai importanţi ca niciodată, iar 80% au declarat că evenimentele din ultimii doi ani i-au determinat să îşi schimbe acţiunile.
- 94% consideră că societatea nu a făcut suficiente progrese. Patruzeci şi doi la sută dintre ei atribuie lipsa de progres faptului că oamenii sunt prea ocupaţi cu alte priorităţi, 39 la sută cred că este rezultatul faptului că se pune mai mult accent pe profiturile pe termen scurt decât pe beneficiile pe termen lung, iar 37 la sută cred că oamenii sunt prea leneşi sau egoişti pentru a ajuta la salvarea planetei.
- 45% dintre respondenţi consideră că întreprinderile pot aduce schimbări mai semnificative în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi factorii sociali decât indivizii sau guvernele singure.
- 78% dintre respondenţi sunt frustraţi şi sătui de lipsa de progres a întreprinderilor până în prezent, iar 89% consideră că nu este suficient ca întreprinderile să spună că acordă prioritate ESG (politici de mediu, sociale şi de guvernanţă corporativă) - trebuie să vadă acţiuni şi dovezi.
- 84% cred că întreprinderile ar face mai multe progrese în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi obiectivele sociale cu ajutorul AI, iar 61% cred chiar că roboţii vor reuşi acolo unde oamenii au eşuat.
Prejudecăţile şi provocările operaţionale ţin întreprinderile pe loc
Liderii de afaceri ştiu că eforturile de sustenabilitate sunt esenţiale pentru succesul corporaţiei şi chiar au încredere într-un bot, o aplicatie software ce automatizeaza actiunile, în detrimentul oamenilor pentru a conduce eforturile sociale şi de sustenabilitate:
- 92% consideră că programele de sustenabilitate şi de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG) sunt esenţiale pentru succesul organizaţiilor lor. Executivii au identificat primele trei beneficii ca fiind consolidarea imaginii brandului (40 la sută); creşterea productivităţii (39 la sută); şi atragerea de noi clienţi (38 la sută).
- Aproape toţi liderii de afaceri (91%) se confruntă cu obstacole majore în implementarea iniţiativelor de sustenabilitate şi ESG. Printre cele mai mari provocări se numără obţinerea de măsurători despre ESG de la parteneri şi terţi (35 la sută); lipsa de date (33 la sută); şi procesele manuale de raportare care necesită mult timp (32 la sută).
- 96 la sută dintre liderii de afaceri recunosc că prejudecăţile şi emoţiile umane distrag adesea atenţia de la obiectivul final, iar 89 la sută cred că organizaţiile care folosesc tehnologia pentru a ajuta la dezvoltarea unor practici de afaceri durabile vor fi cele care vor avea succes pe termen lung.
- 93% dintre liderii de afaceri ar avea încredere într-un bot în locul unui om pentru a lua decizii sociale şi de sustenabilitate. Aceştia consideră că boţii sunt mai buni la colectarea fără erori a diferitelor tipuri de date (43%), la luarea unor decizii raţionale şi nepărtinitoare (42%) şi la prezicerea rezultatelor viitoare pe baza indicatorilor/performanţelor anterioare (41%).
- Liderii de afaceri consideră că oamenii sunt în continuare esenţiali pentru succesul iniţiativelor sociale şi de sustenabilitate şi cred că oamenii sunt mai buni la implementarea schimbărilor pe baza feedback-ului din partea părţilor interesate (48%), la educarea celorlalţi cu privire la informaţiile necesare pentru a lua decizii (46%) şi la luarea de decizii strategice în funcţie de context (42%).
Oamenii vor intrerupe relaţiile cu întreprinderile care nu iau măsuri în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi iniţiativele sociale
Întreprinderile trebuie să acorde prioritate sustenabilităţii şi aspectelor sociale şi să regândească modul în care folosesc tehnologia pentru a avea un impact - sau riscă să se confrunte cu consecinţe majore.
- 94% dintre oameni doresc să facă progrese în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi factorii sociali pentru a stabili moduri de viaţă mai sănătoase (50%), pentru a salva planeta pentru generaţiile viitoare (49%) şi pentru a contribui la crearea unei mai mari egalităţi în întreaga lume (46%).
- 70% dintre oameni ar fi dispuşi să oprească colaborarea cu un brand care nu ia în serios sustenabilitatea şi iniţiativele sociale, iar 69% ar părăsi chiar şi compania actuală pentru a lucra pentru un brand care pune mai mult accent pe aceste eforturi.
- Dacă organizaţiile pot demonstra în mod clar progresele pe care le fac în ceea ce priveşte problemele sociale şi de mediu, oamenii ar fi mai dispuşi să plătească mai mult pentru produsele şi serviciile lor (87%), să investească în companiile lor (83%) şi să lucreze pentru ele (83%).
- Liderii din mediul de afaceri înţeleg importanţa şi urgenţa - 94% consideră că măsurătorile privind durabilitatea şi societatea ar trebui să fie folosite pentru a informa măsurătorile tradiţionale de afaceri, iar 91% doresc să îşi mărească investiţiile în durabilitate.
1. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 21.04.2022, 09:58)
...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.04.2022, 10:08)
Opera asta a fost scrisa de un om sau de un bot?