80% dintre românii care cumpără pachete de vacanţă de lux aleg să se documenteze mai întâi online în legătură cu ofertele agenţiilor, conform unui studiu intern realizat de agenţia de turism Paralela 45.
De asemenea, testimonialele sau mărturiile turiştilor mulţumiţi au un mare impact în ceea ce priveşte achiziţia vacanţelor.
Comparând cu un alt studiu realizat în anul 2014 de Funsherpa şi IPK Internaţional la nivel de ţară, 62% dintre turişti se documentează în social media înainte de a achiziţiona o vacanţă, 10% dintre consumatori şi-au schimbat consultantul de turism în urma impresiilor citite pe bloguri şi pe reţelele sociale, iar 52% dintre consumatori şi-au schimbat planurile de vacanţă în urma documentării online.
Studiul a reliefat faptul că social media este o necesitate pentru potenţialii şi actualii clienţi, deoarece permite comunicarea directă cu persoanele care au experienţa colaborării cu anumite agenţii de turism. Părerile altor persoane care au fost in vacanţa pe care viitorul turist şi-o doreşte sunt definitorii în luarea deciziei finale. Testimonialele sunt foarte importante deoarece prin intermediul lor se dovedeşte un anumit nivel al calităţii, se motivează preţurile faţă de restul serviciilor de pe piaţă, se reasigură restul consumatorilor de existenţa anumitor servicii şi se măreşte spectrul de utilizări pentru anumite pachete.
Alin Burcea, preşedinte Paralela 45, declară că "social media este unul dintre cele mai eficiente moduri de a menţine relaţia cu turiştii noştri. Investim în online şi ne dorim să încurajăm publicarea opiniilor acestora cu privire la serviciile noastre. Oamenilor le place să îşi facă auzită opinia, chiar dacă sunt sau nu satisfăcuţi de produsele sau serviciile oferite de agenţia noastră. În prezent, oricine poate distribui rapid opiniile cu privire la agenţie, făcându-le cunoscute câtorva sute de prieteni printr-un singur click. Ce business nu şi-ar dori să profite de pe urma unui instrument de marketing puternic şi accesibil?".
În ultima perioadă, tot mai mulţi români au ales să-şi petreacă vacanţele în destinaţii exotice precum Mauritius, Maldive şi Bali. Înainte de a-şi planifica vacanţele, turiştii români vor confirmarea calităţii produselor şi serviciilor pe care le vor primi şi folosesc social media deoarece pe aceste platforme primesc informaţii autentice despre calitatea serviciilor, cât şi despre raportul calitate-preţ comparativ cu alte servicii de pe piaţă.