Vânzările de cărţi tipărite vor fi de cinci ori mai mari decât vânzările de eBook-uri în 2015, în timp ce peste 60% dintr-un miliard de dispozitive wireless existente la nivel global vor fi achiziţionate, plătite şi utilizate de către companii, relevă concluziile remise azi redacţiei a celei de-a 14-a ediţii a raportului Previziuni în Tehnologie, Media şi Telecomunicaţii ("TMT Predictions") elaborat de Deloitte Touche Tohmatsu Limited (Deloitte Global).
Specialiştii din piaţă sunt de părere că tendinţa vânzărilor de CD-uri, ziare tipărite şi reviste va fi una crescătoare, tinerii cu vârste de 18 şi 34 de ani fiind ataşaţi în continuare de cărţile tipărite.
"Cărţile tipărite nu au fost înlocuite de cărţile digitale, care astfel nu urmează tendinţa de scădere a vânzărilor de CD-uri, ziare tipărite şi reviste. Tinerii (cu vârste cuprinse între 18-34 ani) sunt la fel de ataşaţi de cărţile tipărite precum generaţiile anterioare şi citesc aproape la fel de mult, fiind dispuşi să plătească pentru cărţile printate. Cărţile vor continua să domine industria publicaţiilor şi vor reprezenta 80% din vânzări, atât ca valoare, cât şi ca volum", se arată în raportul Deloitte.
Totodată, în 2015, în jur de 10% din totalul smartphone-urilor utilizate la nivel global vor fi folosite pentru efectuarea plăţilor în magazine cel puţin o dată pe lună, comparativ cu mai puţin de 0,1% la jumătatea lui 2014, când erau utilizate aproape 450 de milioane de smartphone-uri, mai ales de către utilizatorii avangardişti din Japonia.
"Cumpărăturile în magazin prin intermediul telefoanelor smart vor creşte, la nivel mondial, cu peste 1.000% în acest an faţă de anul trecut. În timp ce portofelul mobil nu îl va înlocui încă pe cel tradiţional, 2015 va însemna apogeul adoptării, pe scară mai largă, a plăţilor în magazine prin intermediul telefoanelor smart", mai notează în studiul citat.
În ceea ce priveşte internetul şi dispozitivele wireless utilizate pentru acces, cercetarea TMT Predictions arată că, în acest an, peste 60% dintr-un miliard de dispozitive wireless, la nivel global, vor fi achiziţionate, plătite şi utilizate de către companii, în timp ce timpul total petrecut pentru vizionarea online a videoclipurilor scurte (cu o durată mai mică de 20 de minute) va reprezenta mai puţin de 3% din totalul vizionărilor din acest an, la nivel global.
Deloitte Global estimează că sfârşitul anului 2015 va reprezenta apogeul plăţilor prin intermediul telefoanelor mobile pentru achiziţiile din magazine, la nivel mondial.
"Acesta va fi primul an în care numeroasele cerinţe care să conducă la adoptarea lor în masă vor fi abordate suficient, pentru a satisface cerinţele instituţiilor financiare, ale comercianţilor, ale consumatorilor şi ale vânzătorilor de tehnologie. Peste un miliard de telefoane smart vor fi upgrade-uri - 1,35 miliarde de telefoane smart vor fi vândute la nivel mondial în 2015, dar peste un miliard dintre acestea vor reprezenta al doilea telefon, mai performant, pentru cei care deja au unul. Ciclul de upgradare s-ar putea prelungi, dar mărimea ecranului, viteza, spaţiul de stocare, software-ul şi design-ul vor continua să genereze vânzări", conform studiului Deloitte.
Documentul menţionează, de asemenea, că, la nivel global, numărul locuinţelor cu bandă largă pentru Internet va creşte cu 2%, la 725 de milioane, iar viteza medie va creşte în majoritatea ţărilor cu 20%.
Cea de-a 14-a ediţie a raportului Deloitte Global Previziuni anuale TMT oferă o privire de ansamblu asupra principalelor tendinţe în tehnologie, media şi telecomunicaţii, la nivel mondial.
Previziunile TMT au la bază studii la nivel global, sprijinite de interviuri aprofundate cu clienţi din industrie ai firmelor-membre Deloitte şi opinii ale clienţilor Deloitte, analişti din industriile de profil, executivi TMT de top şi mii de profesionişti din domeniul TMT din reţeaua Deloitte.