Un nou studiu Ericsson arată că o creştere a investiţiei în calitatea şi performanţa reţelelor telecom atrage după sine avantaje competitive sustenabile şi creşterea rentabilităţii financiare pentru operatori, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Condus de Dr. Raul Katz, Preşedintele Telecom Advisory Services şi şeful catedrei de Business Strategy Research, Columbia Business School, studiul a analizat relaţia dintre investiţiile de capital în reţelele mobile şi performanţa tehnică, comercială şi financiară a operatorilor.
Dr. Katz a desfăşurat o analiză statistică cuprinzătoare, incluzând un set extins de parametrii şi datele culese pe parcursul a 3 ani din trei pieţe diferite: Statele Unite ale Americii, Brazilia şi Mexic.
Studiul a presupus şi crearea unei simulări pentru a estima efectele creşterii cheltuielilor de capital asupra fluxului de numerar disponibil, pentru a le permite operatorilor să evalueze câştigurile comerciale şi financiare direct legate de creşterea investiţiilor.
"Astfel, studiul Ericsson arată că o creştere de 10% a cheltuielilor de capital în cazul unui operator din Brazilia ar rezulta în creşterea cotei de piaţă a acestuia, creşterea semnificativă a ARPU-ului şi reducerea numărului de abonaţi care renunţă la serviciile acestuia. Dată fiind această îmbunătăţire a performanţei comerciale, operatorul ar trebui să resimtă o creştere de 5,5% a veniturilor din serviciile oferite, o creştere a indicatorului EBITDA de 6,4% şi a fluxului de numerar disponibil de 6,7%", se arată în comunicat.
Analiza situaţiei din Mexic şi Statele Unite ale Americii arată aceeaşi relaţie directă între investiţii, performanţă şi situaţia financiară ca în Brazilia. Cu toate acestea, Dr. Katz a descoperit că există câteva mici deosebiri legate de cauzalitatea condiţiilor diferite din fiecare piaţă.
Johan Haeger, Head of Tactical Marketing, Business Unit Networks, Ericsson a declarat: "Rezultatele acestui studiu cantitativ demonstrează ceea ce bănuiam împreună cu operatorii de multă vreme: investiţiile de capital bine direcţionate vor conduce la creşterea performanţei reţelelor. Acest lucru înseamnă o mai bună performanţă pe piaţă, implicit o creştere a veniturilor. Mai mult decât atât, studiile anterioare făcute de Ericsson ConsumerLab arată că performanţa reţelelor este principalul motiv pentru care abonaţii rămân loiali unui operator. Combinarea tuturor acestor rezultate arată clar că investiţiile de capital duc la îmbunătăţirea performanţei reţelelor, care, la rândul său, implică creşterea gradului de loialitate a abonaţilor şi, deci, o performanţă crescută a operatorului şi venituri suplimentare".
Ca exemplu, precizează Ericsson, scăderea de 1% a numărului de abonaţi care renunţă la serviciile unui operator din Brazilia a însemnat pentru acesta o creştere de 6,86% a veniturilor din servicii la distanţă de 2 trimestre.
Rezultatele statistice descrise în studiu pot fi aplicate şi la un scenariu de analiză a unui operator individual. Astfel de simulări arată că o strategie orientată spre investiţii în piaţă poate creşte semnificativ veniturile unui operator, oferindu-i avantaje competitive sustenabile, creşterea semnificativă a ARPU-ului şi reducerea numărului de abonaţi care renunţă la serviciile acestuia. Toate aceste beneficii apar înainte ca ceilalţi jucători de pe piaţă să aibă timp să reacţioneze.