Cea mai nouă ediţie a studiului anual Ericsson ConsumerLab TV & Media arată că numărul de persoane care urmăresc streaming video online a ajuns aproape la egalitate cu numărul de telespectatori ai televiziunii obişnuite, transmite un comunicat remis azi redacţiei.
Mai exact, potrivit sursei citate, 75% dintre consumatori urmăresc conţinut online de câteva ori pe săptămână, în timp ce 77% urmăresc programe TV tradiţionale (programate la ore fixe) de câteva ori pe săptămână.
Studiul a arătat că 1 din 5 telespectatori (19%) sunt pregătiţi să plătească pentru posibilitatea de a-şi urmări conţinutul preferat de pe orice dispozitiv. Cifrele din acest an sunt cu 25% mai mari decât cele raportate acum doar doi ani, potrivit comunicatului.
Rezultatele studiului au la bază 23.000 de interviuri din 23 de ţări diferite şi dovedesc cum comportamentul utilizatorilor se schimbă, trecând de la formate şi modele de business vechi la o nouă formă de divertisment, disponibilă la cerere.
Studiul ConsumerLab indică şi o creştere a perioadei de timp petrecută urmărind conţinut de pe smartphone-uri şi tablete. În plus, respondenţii consideră atât canalele TV tradiţionale, cât şi canalele de tip Pay TV ca fiind "depozite de conţinut" din care consumatorii pot alege selectiv şi pot urmări mai târziu bucăţile de conţinut pe care şi le doresc, folosind echipamentele DVR (digital video recorder). Funcţionalitatea DVR contribuie, de asemenea, la fenomenul de vizionare "în masă" a conţinutului TV, fenomen care a apărut odată cu apariţia seturilor de seriale TV şi a filmelor în mai multe părţi, şi care este foarte diferit de experienţa TV tradiţională de a aştepta o săptămână pentru a vedea un nou episod al serialului.
"În plus, mulţi telespectatori au devenit clienţi ai unor servicii de video on demand ce oferă abonament, precum Netflix sau Hulu, şi 48% dintre ei spun că ar vrea ca episoadele din serialele precum Breaking Bad sau House of Cards să fie lansate pe piaţă laolaltă, astfel încât ei să poată alege când să le urmărească", mai arată reprezentanţii Ericsson.
"Cercetarea realizată de noi ne arată că 56% dintre cei care plătesc abonamente pentru a avea acces la conţinut video la cerere preferă ca toate episoadele unui seriale să fie disponibile odată, astfel încât să le poată urmări în ritmul pe care şi-l doresc. Procentul celor de aceeaşi părere scade la 45% în cazul celor care nu plătesc pentru un astfel de serviciu. Această diferenţă subliniază impactul pe care acest tip de servicii le au asupra comportamentului de vizionare şi asupra cerinţelor fiecărui consumator în parte", a declarat Niklas Heyman Rönnblom, Senior Advisor Ericsson ConsumerLab.
"Există diferite moduri în care cineva poate urmări volume mari de conţinut: unii telespectatori nu descoperă un serial TV decât la jumătatea sezonului şi de aceea vor urmări mai multe episoade unul după altul pentru a ajunge la zi cu episoadele înainte de terminarea sezonului. Alţii, însă, preferă să urmărească întregul sezon în propriul lor ritm, ceea ce înseamnă că trebuie să aştepte ca acesta să fie disponibil în totalitate", a mai declarat acesta.
Deşi 41% dintre consumatori şi-au exprimat dorinţa de a putea să îşi urmărească serialele preferate de oriunde, compania specializată în IT şi telecomunicaţii arată că există încă două probleme majore în această privinţă: costul traficului de date şi costul conţinutului în sine. Studiul ConsumerLab arată că mulţi nu sunt dispuşi să facă compromisuri în ceea ce priveşte calitatea imaginii, 43% dintre respondenţi mărturisind că disponibilitatea conţinutului UHD (Ultra High Definition) este importantă pentru ei.
Heyman Rönnblom a adăugat: "Rezultatele studiului nu lasă nici un dubiu - companiile de media trebuie să regândească modul în care creează şi lansează conţinut, în timp ce furnizorii de servicii TV ar trebui să se concentreze pe calitatea oferită telespectatorilor, indiferent de dispozitivul de pe care aceştia urmăresc conţinutul. Peisajul media se schimbă rapid, iar modelele de business şi de livrare vor trebui să ţină pasul cu schimbarea dacă vor să continue să ofere valoare adăugată consumatorilor."
Raportul Ericsson ConsumerLab TV & Media 2014 are la bază 23.000 de interviuri online desfăşurate cu utilizatori de broadband din Brazilia, Canada, Chile, China, Coreea de Sud, Emiratele Arabe Unite, Franţa, Germania, Grecia, Indonezia, Irlanda, Italia, Malaezia, Marea Britanie, Mexic, Portugalia, Rusia, Singapore, Spania, SUA, Suedia, Taiwan şi Turcia. Aproape toţi respondenţii utilizează Internetul în fiecare zi. Rezultatele studiului sunt reprezentative pentru peste 620 milioane de oameni.
Datele adunate astfel au fost completate cu 22 de interviuri în detaliu realizate în San Francisco, Londra şi Stockholm, precum şi cu 11 interviuri cu profesionişti ai industriei de media.