Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă şi bidirecţională devin esenţiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea reţelei şi integrarea de regenerabile

M.P.
Miscellanea / 10 martie

Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă şi bidirecţională devin esenţiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea reţelei şi integrarea de regenerabile

EY preconizează că, până în 2030, vor exista peste 50 de milioane de vehicule electrice pe şoselele din Europa, reprezentând 15% din totalul parcului auto, potrivit unui comunicat transmis redacţiei.

Conform sursei citate, în contextul accelerării electrificării, asigurarea rentabilităţii, stabilităţii şi eficienţei reţelei electrice va necesita gestionarea modului şi momentului în care vehiculele electrice sunt încărcate, precum şi utilizarea energiei stocate în acumulatori pentru a oferi reţelei servicii de flexibilitate valoroase.

Un nou raport realizat de EY şi Eurelectric -"Plugging into potential: unleashing the untapped flexibility of EV" - analizează modul în care încărcarea inteligentă unidirecţională, care permite vehiculelor electrice să preia energie din reţea în momente optime, şi tehnologia "vehicul-reţea" (vehicle-to-grid, V2G), care permite vehiculelor electrice atât să preia energie, cât şi să retrimită energie electrică în reţea, pot reduce costul total al deţinerii unui vehicul pentru consumatori, pot oferi soluţii pentru echilibrarea reţelei şi pot accelera adoptarea energiei regenerabile.

Mihai Drăghici, Partener, Consultanţă, EY România: "Încărcarea inteligentă şi vehiculul la reţea (vehicle-to-grid, V2G) nu mai sunt opţionale - sunt esenţiale pentru economisirea costurilor, stabilitatea reţelei şi integrarea surselor de energie regenerabilă. Până în 2030, vehiculele electrice ar putea furniza 4% din aprovizionarea cu energie a Europei, suficient pentru a alimenta 30 de milioane de gospodării. Pentru România, aceasta reprezintă o oportunitate majoră de a optimiza costurile energetice, de a reduce congestia reţelei şi de a accelera tranziţia către energia curată".

Valorificarea flexibilităţii VE poate reduce semnificativ costul total al deţinerii unui vehicul pentru consumatori în comparaţie cu unul cu motor cu combustie internă. EY estimează că, prin simpla trecere la un vehicul electric echivalent, economiile anuale ar putea fi, în medie, de 4% în segmentul compact, de 9% în segmentul automobilelor de familie şi de 14% pentru autovehiculele mari/SUV-uri, pe cele şase pieţe-cheie din Europa.

Dar, deşi economiile variază de la o piaţă la alta, studiul arată că, atunci când VE sunt încărcate în mod optim şi proprietarii acestora sunt recompensaţi pentru revânzarea energiei în reţea, costul total de deţinere a acestora se reduce semnificativ:

Un deţinător de vehicul electric compact din Marea Britanie ar putea face economii de până la 19% (1.230 euro anual). În Germania, Suedia şi Spania, costul total de deţinere ar putea fi redus cu până la 14%. În Franţa şi Ţările de Jos, economiile pot ajunge la 7% şi, respectiv, 9%

Segmentul automobilelor de familie ar putea oferi şoferilor economii anuale de 15% (1.200 euro) în Franţa, ajungând până la 23% (1.800 euro anual) în Germania

În segmentul SUV-urilor, deţinătorii din Marea Britanie ar putea economisi până la 26% anual, în timp ce în Germania ar putea fi obţinute economii de 29% (3.000 euro).

Încărcarea inteligentă şi tehnologia V2G nu sunt doar benefice pentru proprietarii de vehicule electrice, ci sunt şi esenţiale pentru gestionarea congestiei reţelei şi reducerea costurilor cu investiţiile în infrastructură. Raportul arată că:

Prin investiţii anticipate în satisfacerea cererii viitoare, prin optimizarea reţelei şi prin valorificarea flexibilităţii oferite de activele disponibile, operatorii de reţea europeni ar putea beneficia de economii anuale estimate la 4 miliarde de euro

Până în 2030, vehiculele electrice ar putea să contribuie cu până la 4% din aprovizionarea anuală cu energie a Europei, adică echivalentul a 114 TWh, suficient pentru a asigura alimentarea cu energie a 30 de milioane de locuinţe

Până în 2040, dacă toate vehiculele electrice vor fi capabile de încărcare bidirecţională, peste 10% din necesarul energetic al Europei ar putea fi stocat şi reinjectat în reţea atunci când este necesar.

Având în vedere faptul că mixul energetic al Europei se reorientează rapid către sursele regenerabile, devine esenţială capacitatea de a stoca şi descărca energie, atunci când este necesar. Raportul relevă următoarele aspecte:

Situaţiile de preţuri negative la electricitate au crescut cu 160% comparativ cu anul anterior. Acestea au fost înregistrate pe aproape toate pieţele europene de energie, fiind determinate de creşterea capacităţilor de producţie subvenţionate şi neafectate de factorul preţ, precum energia nucleară şi panourile solare rezidenţiale, în corelare cu o cerere scăzută

Cererea de flexibilitate se va dubla în Europa până în 2030

Flexibilitatea oferită de vehiculele electrice ar putea contribui la evitarea limitării producţiei de energie regenerabilă şi la asigurarea disponibilităţii energiei în momentele de vârf de cerere.

Aceste aspecte fac ca încărcarea unidirecţională şi bidirecţională să nu fie doar opţiuni, ci necesităţi. Vehiculele electrice au potenţialul de a oferi unele dintre cele mai accesibile, scalabile şi flexibile soluţii pentru nevoile energetice locale, reducând în acelaşi timp costul investiţiilor în infrastructura reţelei.

Kristian Ruby, secretar general al Eurelectric, a declarat: "Adoptarea în masă a vehiculelor electrice este deja o realitate, dar, pentru a le exploata pe deplin potenţialul, trebuie să le integrăm în reţea ca elemente care oferă flexibilitate. Încărcarea inteligentă şi tehnologia V2G vor fi factori cheie ai acestei tranziţii".

În contextul în care se preconizează că cererea de energie electrică în Europa va depăşi 4.500 TWh până în 2050, tehnologiile de încărcare inteligentă şi V2G trebuie integrate acum în planificarea sistemului energetic, încurajând consumatorii să participe la asigurarea flexibilităţii, se mai precizează în comunicat.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
unnpr.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

10 Mar. 2025
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5831
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2229
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9245
Gram de aur (XAU)Gram de aur427.6549

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

aages.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
energyexpo.ro
hipo.ro
solarenergy-expo.ro
thediplomat.ro
tophotelawards.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb