Studiu Hospitality Culture Institute: 60% din comenzile de mâncare sunt date online

G.D.
Companii / 27 martie 2023

Studiu Hospitality Culture Institute: 60% din comenzile de mâncare sunt date online

Industria de servicii alimentare a scăzut cu 4% în 2022, până la 5,44 miliarde euro, arată datele celui mai nou studiu al Hospitality Culture Institute, conform unui comunicat remis redacţiei. Principalul motiv pentru contractarea pieţei stă în scăderea volumului, românii fiind mult mai rezervaţi atunci când vine vorba să comande mâncare gătită sau să iasă la restaurant, bar şi cafenea. Astfel, dacă în 2021, un român înregistra, în medie, 4.4 ocazii de consum pe lună, în 2022 numărul lor s-a redus până la 3.3.

"În 2021, an cu restricţii în HoReCa, românii cumpărau mâncare gătită, în medie, de 4.4 ori pe lună. Aici sunt incluse atât comenzile de mâncare la birou sau domiciliu cât şi ieşirile la restaurant, bar sau cafenea. În 2022 ne aşteptam că numărul ocaziilor de consum să crească, însă vedem că nesiguranţa în rândul populaţiei a rămas la cote înalte din cauza creşterii inflaţiei, a facturilor la utilităţi şi a pericolului reprezentat de o posibilă recesiune. Aşadar, anul trecut, românii au devenit din ce în ce mai cumpătaţi şi au achiziţionat mâncare gătită, în medie, de doar 3.3 ori pe lună," afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte componentele industriei de servicii alimentare, piaţa de food delivery îşi păstrează prima poziţie câştigată în timpul pandemiei, având o cotă de piaţă de 26%, urmată de consumul în restaurante (24%), achiziţia de mâncare gătită de la raioanele gastro ale supermarketurilor 12%, QSR (fara McDonald's si KFC) 11% şi self pick up (7%).

Pe de altă parte, bonul mediu de cumpărături a crescut cu doar 2 lei, de la 47 la 49 de lei, mult sub creşterea inflaţiei sau a preţurilor de consum.

"Pentru că s-au confruntat oricum cu o scădere a ocaziilor de consum, patronii din HoReCa au evitat să-i descurajeze şi mai tare pe consumatori. Astfel, au preferat să-şi scadă profitabilitatea, în loc să crească preţurile produselor direct proporţional cu scumpirea materiilor prime. În acelaşi timp, consumatorii au preferat să cumpere produse mai ieftine sau mai puţine, pentru a se încadra în continuare într-un bon mediu sub pragul psihologic de 50 de lei," adaugă Florin Maxim.

Piaţa de Food Delivery continuă procesul accelerat de digitalizare. Astfel, în 2022, 60% din comenzile de mâncare au fost date online, fie prin intermediul platformelor de delivery, fie prin aplicaţia sau site-ul propriu al restaurantului.

"Piaţa de Food Delivery ocupă prima poziţie, cu o cotă de piaţă de 26%, statistici care ne fac să rămânem încrezători şi ne susţin drumul orientat spre inovaţie şi digitalizare. Planurile Tazz de creştere contribuie constant la redefinirea modelului de business în HoReCa, susţinând noile tendinţe prin sprijinirea antreprenorilor digitali locali, prin Tazz Republic şi numeroase proiecte actuale şi viitoare. Ne bucurăm să fim parteneri în studiul Hospitality Culture Research şi să contribuim activ la informarea şi educarea industriei de servicii alimentare, într-un prezent în care înţelegerea tendinţelor şi a comportamentele de consum este esenţială în sectorul HoReCa." a declarat Alin Şerban, CEO Tazz

Studiul "Hospitality Culture Research" , aflat la a şasea ediţie, extrage date relevante atât prin metode cantitative cât şi calitative, fiind analizată industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor şi trendurile din piaţa de sitting, delivery dar şi retail (raioane gastro).

Odată cu ediţia din 2022, "Hospitality Culture Research" este realizat în parteneriat cu Tazz, care oferă un discount de 10% tuturor celor care cofinanţează studiul.

Ce conţine studiul "Hospitality Culture Research"

I. Cantitativ naţional: document cu 89 de grafice şi indicatori specifici industriei de food service

-Comportamente de consum

-Trenduri pe diferite tipuri de locaţii si bucatarii

-Frecvenţa şi ocaziile de consum

-Bonul mediu

-Awareness şi surse de informare

-Valoarea de achiziţie, valoarea pieţei

-Criteriile de alegere a locaţiei

-Evoluţia pieţei de sitting, delivery şi retail (raioane gastro)

II. Calitativ promoţii food&drinks

-Impactul inflaţiei asupra comportamentelor de consum ale românilor

-Identificarea asocierilor spontane cu conceptul de "promoţie" în restaurante

-Identificarea modului în care un restaurant care oferă promoţii este perceput de către români (atribute de imagine, poziţionare etc.

-Identificarea percepţiilor cu privire la "Meniul Zilei", felul în care acesta este asociat cu promoţia şi, de asemenea, alte asocieri percepute de români: rapiditate, preţ bun etc.

-Identificarea modului în care "Meniul Zilei" poziţionează un restaurant

-Aşteptări legate de promoţii în restaurante

-Identificarea diferenţelor de atitudine/comportament între subsegmentele demografice, se menţionează în comunicat.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb