Conform unui studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank , şase din zece români ar renunţa să cumpere produse şi servicii de la companii care nu demonstrează responsabilitate faţă de mediul înconjurător şi societate. Mai mult, 40% declară că au renunţat deja să cumpere de la companii despre care au descoperit că nu sunt responsabile cu mediul.
Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România: "Asistăm la o transformare în priorităţile consumatorului. Pe de o parte avem o conştientizare a responsabilităţii individuale, iar pe alta vedem şi creşterea aşteptărilor faţă de companii şi autorităţi."
Responsabilitate individuală
Opt din zece români sunt de părere că acţiunile lor pot avea un impact pozitiv asupra mediului şi societăţii. În timp ce existau deja paşi în această direcţie înainte de pandemie, 42% din cei intervievaţi spun că au observat o preocupare crescută faţă de mediu şi în rândul prietenilor sau al familiei în ultimul an.
"Conştientizarea faptului că fiecare dintre noi e parte necesară din această schimbare şi că realmente fiecare gest contează este un lucru foarte puternic pentru rezultate pe termen lung. Faptul că devenim cu toţii mai conştienţi de impactul pe care îl avem şi nu mai aşteptăm "să se facă" arată că suntem pe direcţia cea bună.", a adăugat Alexandra.
Schimbări în obiceiurile de consum şi aşteptările faţă de companii
45% dintre români spun că sustenabilitatea produselor şi impactul asupra mediului le influenţează mai mult deciziile de cumpărare faţă de anii trecuţi. Mai mult:
●Peste jumătate ar plăti un preţ mai mare pentru un produs mai durabil dacă ar şti că poate fi reciclat aproape cu totul.
●49% ar plăti mai mult pentru un produs dacă achiziţionează de la o companie responsabilă social.
●Aproape doi din trei români ar recicla şi repara produsele pe care le deţin.
Alexandra Maier: "Un mod sănătos de a gândi şi chiar unul pe care îl încurajăm în programul Banometru, (pentru că e inclusiv un mod de gândire sănătos financiar) este să calculăm produsul şi în termeni de cost per utilizare. Mai mult, începem să conştientizăm responsabilitatea noastră reală odată ce ne întrebăm "ce se întâmplă cu produsul după ce nu-l mai pot folosi?"
Aşteptări faţă de autorităţi
Două treimi din români sunt de părere că planurile de redresare economică trebuie să se concentreze pe accelerarea tranziţiei către o amprentă scăzută de carbon. 74% spun că vor să vadă mai multe reglementări din partea autorităţilor pentru susţinerea sectoarelor de energie verde (eoliene offshore, de exemplu); 72% consideră că autorităţile ar trebui să impună condiţii companiilor care primesc sprijin financiar, astfel încât acest sprijin să contribuie la atingerea obiectivelor privind schimbările climatice.
"Interesul din partea mediului de business există. Vestea bună e că acest interes se traduce din ce în ce mai mult în acţiuni concrete. Un alt studiu pe care l-am făcut anul trecut arată că şapte din zece investitori au un apetit în creştere pentru proiecte verzi. Iar ING este alături de clienţii care vor să facă această tranziţie, prin consultanţa, produsele şi serviciile oferite.", a subliniat Alexandra Maier.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 13.01.2022, 19:21)
vrajeala olandeza...
romanii se uita la 3 chestii :
a. pret
b. calitate si durabilitate
c. e la moda sau nu ?
ordinea e cea de sus, pretul fiind cel mai important.
Li se rupe sufletul in romani de concepte CSR cu protectia mediului, amprenta de carbon si alte balarii create de sterili mental...
Mai lasati vrajelile astea de "educare" in spirit neoprogresist al romanilor! Nu tine cu noi prosteala asta pe stil nou! Schema e simpla: intai se vorbeste mult de ecologie, amprenta de carbon si alte shit-uri ... si dupa ce oamenii pun botul la asa ceva.... PAC! apar taxele de inspiratie ecologica! ...
Hai , luati o pauza de la vrajeala asta asa de ieftina!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.01.2022, 01:39)
40% din Romania nu au conturi bancare.
4 milioane de Romani sunt considerati saraci.
La explozia preturilor la energie s-au reactivat sobele si se arde orice.
Deci... imi vine greu sa cred ca populatia noastra prioritizeaza decarbonarea si ca ar fi dispusa sa plateasca mai mult pentru o companie mai etica. Scara lui Maslov nu functioneaza asa.
Doi din trei români ar recicla şi repara produsele pe care le deţin (pentru ca nu-si permit altele noi).
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.01.2022, 07:28)
o aberatie
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.01.2022, 08:55)
da, articol de eco-educare a maselor din partea putorilor neomarxiste