Inteligenţa artificială cucereşte noi şi noi "teritorii" şi în multe cazuri profitul nu întârzie să apară. Adoptarea inteligenţei artificiale (AI) are un impact pozitiv asupra organizaţiilor, context în care şase din zece (60%) directori de marketing susţin că au folosit această tehnologie în activităţile derulate în ultimul an, relevă rezultatele unui studiu de specialitate. Potrivit datelor analizate de Deloitte, în cea mai recentă ediţie a studiului Chief Marketing Officer (CMO) Survey, realizat de Duke University, odată cu utilizarea AI, productivitatea vânzărilor s-a îmbunătăţit cu 6% şi satisfacţia clienţilor cu 7%, în timp ce costurile indirecte de marketing au scăzut cu 7%. În acelaşi timp, personalizarea conţinutului (53%) şi crearea de conţinut (49%) sunt principalele zone în care inteligenţa artificială este utilizată în activităţile de marketing, urmate de îmbunătăţirea rentabilităţii investiţiilor în marketing digital prin optimizarea conţinutului şi a calendarului activităţilor (37%) şi de publicitatea programatică şi achiziţionarea de spaţiu publicitar (35%). Pe segmentul creării de conţinut, blogurile (65%), conţinutul site-urilor (62%) şi reţelele de socializare (55%) sunt ariile principale în care organizaţiile folosesc instrumente bazate pe inteligenţă artificială. Totodată, aproape un sfert dintre specialiştii de marketing (24%) care au participat la sondaj consideră că organizaţiile lor fac investiţii digitale integrate, comparativ cu doar 14%, anul trecut, iar 13% declară că folosesc investiţiile în activităţi digitale pentru luarea şi evaluarea deciziilor de marketing, comparativ cu 7%, cu un an în urmă. Raportul Deloitte evidenţiază o uşoară creştere, de 2% faţă de anul trecut, a cheltuielilor cu acţiunile de marketing pe dispozitive mobile, care au ajuns la 16% din bugetul de marketing şi care vor depăşi maximumul atins în perioada pandemiei, de 23%, în cinci ani, ajungând la 27%, conform estimărilor. De asemenea, directorii de marketing continuă să susţină faptul că acţiunile de marketing pe dispozitivele mobile au o contribuţie slabă la performanţa companiei (2,9, pe o scară de la 1 la 7), din cauza dificultăţii de a urmăriri parcursul consumatorului de-a lungul tuturor punctelor de interacţiune digitală (40%), de a corela activităţile pe dispozitivele mobile cu strategia generală de marketing (38%) şi din cauza expertizei insuficiente a echipelor în acest domeniu (37%). Cheltuielile cu activităţile pe reţelele de socializare reprezintă 16% din bugetul de marketing, iar studiul estimează că acestea vor rămâne constante în următoarele 12 luni, înregistrând o creştere de doar 3%. În schimb, în următorii cinci ani, acestea vor depăşi maximumul atins în perioada pandemiei, de 23%, şi vor ajunge la 24%.
În ceea ce priveşte abilităţile viitorilor specialişti în marketing, prioritatea identificată de către respondenţi constă în capacitatea de a-şi reevalua rapid abordarea pe măsură ce apar noi priorităţi, urmată de creativitate şi de capacitatea de a inova şi de a naviga într-un context incert. La polul opus, abilităţile din zona financiară sunt cel mai puţin căutate.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă fiscală şi juridică, consultanţă, consultanţă financiară şi managementul riscului către aproximativ 90% din companiile prezente în topul Fortune Global 500 şi către mii de companii din sectorul privat.