O bună comunicare online, derivată dintr-un audit solid al activităţii principalilor competitori, duce la o creştere a cifrei de afaceri cu 5% - 25% pentru o companie, în funcţie de valoarea investiţiilor şi de industrie.
O bună comunicare online, derivată dintr-un audit solid al activităţii principalilor competitori, duce la o creştere a cifrei de afaceri cu 5% - 25% pentru o companie, în funcţie de valoarea investiţiilor şi de industrie. Unul dintre puţinele beneficii ale pandemiei a constat în creşterea masivă a prezenţei online a unor firme care în trecut activau exclusiv offline, dar şi într-un interes mai ridicat de a investi în modalitatea de promovare pe acest canal, arată un studiu al Mediapost Martech, companie specializată în automatizarea serviciilor de marketing, vânzări şi suport pentru clienţi. Prezenţa online trebuie susţinută prin interacţiunea constantă cu clienţii şi printr-o strategie construită pe date concrete, obţinute din analiza directă a competitorilor. Potrivit unei cercetări realizate recent de Mediapost Martech, neglijarea unei strategii online complete bazate pe analiza temeinică a propriului business, în comparaţie directă cu activitatea concurenţei, poate conduce la oportunităţi nevalorificate, de până la 25% din cifra de afaceri pentru companiile cu o prezenţă redusă sau arbitrară pe internet.
"Dacă înainte de martie 2020, aproape 50% dintre companiile din România aveau un website, iar doar 5% dintre magazinele fizice erau prezente pe internet, în ultimul an, mediul de afaceri a fost practic obligat să acorde un interes sporit mediului online şi să accelereze transformarea digitală, care este o temă discutată de mulţi ani. Vânzările online au crescut cu 32% în 2020 şi au reprezentat o zecime din totalul vânzărilor de retail. Produsele din categoria casă şi grădină au înregistrat cea mai mare creştere în căutările din 2020, cu 39% mai mult faţă de 2019", a explicat Adrian Alexandrescu, Managing Partner al Mediapost Martech.
Cu toate acestea, o prezenţă online construită optim nu se limitează la un website şi câteva conturi de social media, ci implică o transformare digitală reală raportată direct la competiţie. "Mai mult ca niciodată, trebuie să pui lupa în direcţia concurenţei. Acesta este motivul pentru care am decis să construim şi să lansăm acum Digital Competitive Landscape Audit, un produs care analizează vizibilitatea online a brandurilor în comparaţie directă cu principalii competitori. Te ajută să înţelegi de ce un client a ales alt brand în locul tău şi să tragi concluzii constructive despre ce ai putea să schimbi pentru ca, data viitoare, să te aleagă pe tine. Cred că principalul beneficiu al acestui tip de instrument este eficientizarea chiar şi cu 33% a bugetului alocat promovării online, prin simplul fapt că îţi poţi optimiza comunicarea printr-o comparaţie directă cu cei mai mari competitori ai business-ului tău. Să studiezi competiţia este un mod diferit de a studia, în final, tot publicul ţintă. Din experienţa noastră, un IMM cu o cifră de afaceri de sub 500.000 de euro, care are mai puţin de 10 angajaţi, ar trebui să aloce minimum 20.000 euro anual pentru promovarea online", a mai punctat Adrian Alexandrescu.
Românii petrec circa şapte ore zilnic, pe internet
Potrivit reprezentantului Mediapost Martech, acum este cel mai potrivit moment pentru a investi în îmbunătăţirea platformelor online şi în promovarea prin intermediul lor, în special în contextul creşterii explozive a vânzărilor pe aceste canale, generată de pandemie. De asemenea, 74% din populaţia României este activă online, iar românii petrec aproximativ şapte ore pe zi, navigând pe internet (Raportul Global Media Intelligence, 2020).
În ceea ce priveşte majorarea vânzărilor online în 2020 comparativ cu 2019, cel mai important salt, de 400%, s-a observat pe categoria produselor alimentare, urmată de segmentul de sport şi fitness, cu 250%. Pe locul al treilea se află decoraţiunile pentru casă, jucăriile şi cărţile, cu 150%.
Pentru mai multe detalii despre Digital Competitive Audit, vă rugăm să accesaţi: https://www.mediapost-martech.com/digital-competitive-landscape-audit
Despre Mediapost Martech
Serviciile Mediapost Martech acoperă domenii precum transformarea digitală şi automatizarea serviciilor de marketing. Mediapost Martech este parte a grupului Mediapost, care include şi agenţia de comunicare interactivă Interactions precum şi alte companii de comunicare şi marketing direct. Grupul este activ de peste 20 ani pe piaţa românească şi este prezent şi pe alte patru pieţe europene (Franţa, Spania, Portugalia şi Bulgaria). Mediapost Martech este Gold Partner HubSpot şi Consulting Partner Salesforce.
Grupul Mediapost a avut o cifră de afaceri de peste 175 de milioane de lei în 2020, cu o creştere de 54 de milioane faţă de 2019.