Statele membre ale Uniunii Europene au cheltuit 10 miliarde de Euro pentru susţinerea industriei biocarburanţilor în anul 2011, se arată într-un studiu al International Institute for Sustainable Development (IISD), conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
"Acest ajutor din bani publici (egal cu suma necesară salvării Ciprului) a fost necesar pentru a susţine volumul de 4,5% biocarburanţi, care trebuie să se regasească în mod obligatoriu în amestecul cu carburanţii clasici, conform prevederilor legislaţiei europene. Procentajul de biocarburanţi conţinut de carburanţii fosili comercializaţi în UE în 2011 este aproape egal cu cel din propunerea de îngheţare a ţintei pentru biocarburanţi - de 5%, până în anul 2020 - propusă de CE acum o jumătate de ani", precizează specialiştii IISD.
Studiul IISD avertizează că, dacă politica europeană în domeniul biocarburanţilor nu se va schimba, atingerea ţintei de 8,6% biocarburanţi, până în 2020, va necesita o subvenţie publică cumulată între 28,8 şi 33 miliarde de euro, în perioada 2014-2020.
Studiul indică, de asemenea, şi "faptul că impunerea unor standarde mai stricte pentru emisiile autovehiculelor reprezintă o soluţie mult mai economică şi mai sigură din punct de vedere al mediului, de reducere a gazelor cu efect de seră provenite din transporturi. Dacă aceste 10 miliarde euro ar fi investite în autovehicule cu emisii reduse de carbon, volumul de CO2 s-ar reduce cu aproape 40Mt, iar subvenţiile ar fi compensate de reducerea importului de carburanţiii".