Studiu: Profilul utilizatorului român de internet - femeia de 20-24 de ani

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii #IT / 3 august 2010

Studiu: Profilul utilizatorului român de internet - femeia de 20-24 de ani

Profilul utilizatorului român de internet s-a modificat faţă de anul trecut, acest segment fiind dominat de femei cu vârsta cuprinsă între 20 şi 24 ani şi care-şi petrec cel mai mult timp în Capitală. Acestea sunt rezultatele unei campaniei de studii demografice, derulată în perioadă 25 mai - 20 iunie, pe un număr de 2.058 de site-uri din ţara noatră şi pe un eşantion reprezentativ de 42.000 de respondenţi.

Astfel, în anul acesta, bătălia sexelor este câştigată de femei (53%), cu aproximativ 6% în plus faţă de utilizatorii de sex masculin (47%). Potrivit studiului, structura pe sexe a utilizatorilor de internet reflectă structura generală a populaţiei (52.6% femei conform INSSE). Din totalul respondenţilor, 50% sunt necăsătoriţi, surclasând-i persoanele căsătorite şi pe cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se împarte între cei cu statutul de văduv(ă) şi divorţat(ă).

În ceea ce priveşte vârsta, ca şi anul trecut, topul este dominat de segmentul de 20-24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu vârstele de 25-29 ani (16%), 30-34 ani (14%) şi 40 - 49 ani (14%). Categoriile extreme formează cea mai mică parte din audienţă: cei sub 14 ani (3%) şi cei de peste 60 de ani (2%.) S-a constatat o egalitate de ponderi pentru intervalele 50-59 ani (7%) şi 18-19 ani (7%).

Majoritatea respondenţilor locuiesc în România (94%), urmaţi de cei din Republica Moldova (2%) şi din Germania (0,2%). Principalele oraşe în care internautul român îşi petrece cel mai mult timp sunt Bucureşti (25%) şi judeţele foarte mari: Iaşi (5%), Cluj (5%), Constanţa (4%) şi Prahova (3%).

În 2010, majoritară este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate în proporţie de 34% şi studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflectă în pozitiiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri şi 24% studenţi.

Referitor la venitul lunar, 19% dintre respondenţi nu au un venit, aproximativ 25% câştigă sub 1.000 de lei şi peste 50% au salarii ce depăşesc această sumă. În contextul declinului economic, 7,5% dintre cei chestionaţi au peste 1.000 de euro, comparativ cu anul trecut, când 10% aveau aceste câştiguri. Utilizatorul român de internet preferă, în continuare, desktopul/PC-ul într-o proporţie de 76%, procentaj dublu comparativ cu utilizatorii de laptop (44%). Ambele tipuri de calculatoare sunt împărţite în proporţie de 36% cu altcineva, fapt demonstrat şi de parolarea calculatorului în proporţie de 43%.

Internautul autohton intră cel puţin o dată pe internet (90%), de cele mai multe ori de acasă (90%) şi, în mai mică măsură, de la serviciu (34%). "Epoca internet cafe-urilor a apus, lucru indicat de procentul scăzut al celor care mai utilizează acest mijloc de acces - 1,7%. Creşterea numărului de terminale a condus la creşterea accesului la Internetul mobil. Anul trecut, numai 5% accesau internetul de pe drum. Anul acesta, telefoanele mobile reprezintă un procentaj de 10% din consumul de internet, în condiţiile în care numărul site-urilor cu variante pentru mobil e în creştere", a afirmat Ionuţ Tudor, Project Manager "trafic.ro", compania care a realizat studiul.

Atenţia utilizatorilor de internet se îndreap­tă în proporţie de 72% către ziare/ reviste online, comunităţi 53%, site-uri cu locuri de muncă 43% şi site-uri auto 31%.

În offline, utilizatorul român este interes­at de domenii ca: medicină, sănătate, alimentaţie (46%), urmate de evenimente/ ştiri despre România (45%), familie şi viaţă de cuplu (37%), turism, călătorii (40%) şi teste, jocuri, cuvinte încrucişate (32%).

În timpul liber, majoritatea preferă activităţile din cadrul locuinţei: 70% navighează pe Internet, iar 60% se uită la televizor, în detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) şi a ieşirii cu prietenii (54%). Când aleg televizorul, preferă să se uite la ştiri (72%), filme (70%), şi emisiuni de divertisment (44%).

Faţă de anul trecut, topul preferinţelor din consumul offline s-a modificat: cafeaua măcinată nu se mai află în topul preferinţelor, fiind înlocuită de laptele dulce (43%) şi de iaurtul simplu (40%). În continuare, un procent important din respondenţi consumă tablete de ciocolată (39%), băuturi răcoritoare acidulate (39%) şi neacidulate - suc, nectar, juice - (37%). În rândul consumului de băuturi alcoolice, berea şi vinul sunt preferate în proporţie de 46%, respectiv 38%.

În ceea ce priveşte achiziţiile offline, utilizatorul de internet preferă produsele la reducere, informandu-se înainte de cumpărarea lor şi fiind puţin influenţat de reclamele TV. Ca factor decisiv în achiziţie s-a identificat marca produsului, urmată de ţara de origine, preţ, dar şi oferta din magazin.

Conform studiului, o majoritate covârşitoare deţine cel puţin un telefon mobil (95%), un calculator (PC)/ laptop (95%) şi un televizor (89%). De asemenea, o pondere importantă în produsele achiziţionate o ocupă electrocasnicele - frigider (88%) şi maşină de spălat rufe automată (82%). Ca şi produse financiare utilizate, majoritatea deţine un card bancar (74%).

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb