2 din 3 români consideră că programele online pentru îmbunătăţirea abilitaţilor de relaţionare cu ceilalţi sunt necesare în această perioadă, conform unui studiu Reveal Marketing Research, se arată într-un comunicat trimis redacţiei.
În ultimii ani, conceptul de dezvoltare personală a crescut din ce în ce mai mult în popularitate, cu tot mai mulţi oameni care se înscriu în astfel de programe, care îşi doresc să înveţe cum să devină cea mai bună versiune a lor sau cum să aibă relaţii sănătoase cu cei din jur. Vremurile pe care le trăim, alături de provocările prin care a trecut întreaga societate în ultimul i-au făcut pe oameni să aprecieze mai mult relaţiile personale, pe de o parte şi i-au forţat, pe de altă parte, să îşi reconsidere planurile de viitor. Probabil cea mai importantă realizare în contextul COVID-19 este că orice se poate întâmplă oricând, iar pentru neprevăzut, oamenii trebuie să îşi ia masuri de siguranţă. Cum fac asta? Mulţi dintre ei şi-au propus să se autodepăşească, să se dezvolte personal, dar şi profesional şi să înveţe lucruri noi. Toate astea, tocmai pentru a fi pregătiţi să se adapteze schimbărilor socio-economice. În acest context, Reveal Marketing Research a realizat un studiu pentru a vedea care este percepţia românilor despre programele online de dezvoltare personală. Iată ce ne arată datele.
Relaţiile sociale şi conectarea cu ceilalţi
Întrebaţi în ce măsură consideră că sunt necesare pentru ei în această perioadă programele de dezvoltare personală, 2 din 3 români au menţionat programele online pentru îmbunătăţirea abilităţilor de relaţionare cu ceilalţi. Potrivit datelor Reveal Marketing Research, dintre aceştia, tinerii ar fi foarte interesaţi de astfel de programe, milenialii fără partener selectând această opţiune în proporţie de 66%, iar tinerii profesionişti în proporţie de 64%. Este de înţeles preocuparea lor pentru dezvoltarea abilitaţilor sociale, având în vedere contextul COVID-19 care a afectat foarte mult modul în care relaţionăm unii cu ceilalţi. Pentru tineri, distanţarea socială a apărut într-un moment al vieţii lor în care socializarea era printre cele mai importante aspecte. De aceea, ei simt nevoia de a-şi îmbunătăţi relaţiile cu ceilalţi.
Totodată, 71% dintre familiile tradiţionale şi 68% dintre familiile moderne şi-au exprimat interesul pentru programele online de îmbunătăţire a abilităţilor de relaţionare. Noul context cere noi abilităţi şi competente, iar oamenii încearcă să găsească metode de a se dezvolta în acest sens.
Descoperirea punctelor forte, setarea obiectivelor şi a planului de acţiune în carieră sau în viaţa personală
Milenialii fără partener şi tinerii profesionişti se arată cei mai interesaţi de nişte programe care să îi ajute atât în dezvoltarea personală, cât şi în cea profesională (73%, respectiv 71%). Pentru aceştia este important să îşi descopere punctele forte, să îşi seteze obiective şi să îşi stabilească un plan de acţiune în carieră, dar şi în viaţa personală. Fiind la începutul carierei lor şi învăţând treptat ce înseamnă viaţa de adult, tinerii şi-ar dori să poată descoperi toate acestea cu ajutorul unor programe dedicate la care să participe online. Piaţa de muncă este tot mai competitivă, mai ales în contextul pandemiei, astfel încât, tinerii vor să îşi crească şansele de succes.
Femeile sunt cele care se arată mai preocupate de dezvoltarea lor, selectând în proporţie de 68% această opţiune, comparativ cu 58% dintre bărbaţi.
Conform Reveal Marketing Research, mai mult de jumătate din maturii fără partener (52%) sunt preocupaţi de acelaşi lucru şi consideră utile astfel de programe. Deşi au un procent mai scăzut, comparativ cu celelalte segmente, aproape jumătate dintre seniorii pensionari (48%) ar fi interesaţi, la rândul lor, să participe la un program care să îi ajute să îşi descopere punctele lor forte. Chiar dacă nu mai sunt activi pe piaţa de muncă, curiozitatea îi poate îndemna pe aceştia să se redescopere personal.
Şedinţe de coaching 1 la 1 pentru depăşirea blocajelor şi a credinţelor limitative
Jumătate dintre respondenţi au afirmat că le-ar fi necesare şedinţele de coaching 1 la 1. Dintre aceştia, 56% dintre familiile tradiţionale, urmate de 51% dintre familiile moderne şi jumătate din milenialii fară partener consideră că i-ar ajuta aceste şedinţe pentru depăşirea blocajelor şi a credinţelor care le limitează dezvoltarea. Observăm în majoritatea segmentelor nevoia de autodepăşire şi de îmbunătăţire a propriei persoane. În schimb, maturii fără partener, se arată mai puţin interesaţi de astfel de şedinţe de coaching, doar 37% dintre aceştia optând pentru această variantă.