Studiu Reveal Marketing Research: BCA împlineşte 100 ani de la debutul său pe piaţă

F.D.
Companii / 8 august 2023

Studiu Reveal Marketing Research: BCA împlineşte 100 ani de la debutul său pe piaţă

Din punct de vedere istoric, descoperirea materialului de construcţie BCA se sincronizează cu perioada de expansiune a modernităţii de la începutul secolului XX care începea să domine zonele civilizate de pe glob (în special Europa Vestică şi America de Nord), accentul fiind pus pe dezvoltarea capitalismului, urbanizare şi progres tehnologic, arată un studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Astfel că, BCA-ul, unul dintre cele mai populare materiale de construcţii din prezent este descoperit în 1923 de către arhitectul şi inventatorul suedez Dr. Johan Axel Eriksson, urmând ca la finalul anilor '20 să înceapă să fie produs pentru prima oară la scară industrială într-o fabrică din Suedia.

De-a lungul timpului caracteristicile produsului s-au consolidat, tehnologiile au devenit mai eficiente, BCA-ul asigurându-şi astfel de multă vreme locul în industria construcţiilor. Dacă la începuturi acest material juca rolul de challenger pentru celelalte materiale de construcţii, în prezent deţine o cotă remarcabilă în industria internaţională a construcţiilor, cucereşte continuu noi pieţe, fiind în acelaşi timp considerat un pionier al materialelor de construcţie ecologice cu un mare potenţial de viitor. La nivel european capacitatea de producţie este de 17,5 milioane m3 anual, iar România se află pe locul 3 în acest moment. Iar BCA-ul continuă să câştige teren în vederea conformării construcţiilor cu normele şi legislaţia NZEB (nealry zero energ buildings), datorită proprietăţilor sale excelente de termoizolare.

Evoluţia pe piaţa românească a BCA-ului

Aruncând o privire la evoluţia acestei categorii de produse de zidărie în România, observăm că primele fabrici de BCA din Romania au fost construite la începutul anilor '70, în timpul regimului comunist condus de Nicolae Ceauşescu.

Percepţiile românilor au evoluat într-o direcţie pozitivă de-a lungul timpului pe măsură ce BCA-ul a devenit un material de construcţii din ce în ce mai popular şi apreciat datorită reputaţiei testate. El reuneşte multiple beneficii existente în alte materiale de construcţii - simplu de prelucrat, eficienţă energetică, durabil în timp şi cu proprietăţi ecologice de neegalat.

Alegerea BCA-ului pentru construcţii este din ce în ce mai atragătoare datorită caracterului său modern şi prietenos cu mediul

Studiile realizate de Reveal Marketing Research despre atitudinile şi comportamentele românilor şi ale specialiştilor în construcţii despre materialele de zidărie, confirmă aceste schimbări în mentalitatea colectivă cu privire la imaginea BCA.

Aşadar, dacă în 2016 imaginea BCA în percepţia românilor era asociată cu rapiditatea în construcţie, rezistenţa la foc şi caracterul modern al materialului, din cele 3 studii Reveal Marketing Research desfăşurate consecutiv în ultimii 3 ani aflăm că principalele atribute asociate BCA-ului sunt caracterul modern/ inovator (31% în 2023), preţurile accesibile (30% în 2023) şi popularitatea materialului (24% în 2023).

Referitor la evoluţia principalelor motivaţii ale românilor pentru alegerea BCA ca material de construcţie în ultimii 7 ani, observăm că preţul ieftin nu mai reprezintă principala motivaţie de achiziţie aşa cum se întâmpla în 2016 (63%). Eficienţa produsului (rapiditatea de construire - 32%, faptul că se construieşte uşor - 28%) şi caracterul durabil/ rezistent în timp (25%) sunt în prezent cele mai importante motivaţii de cumpărare a BCA-ului. De asemenea, proporţia cu care ceilalţi recomandă materialul BCA (ex. specialişti, cunoştinţe, constructori, vânzători etc.) este în creştere, 6 din 10 români declarând în 2019 că acest material a beneficiat de recomandări pozitive din partea celorlalţi (vs. 4 din 10 în 2016).

De asemenea, observăm o accentuare sporită a atenţiei pe care o oferă românii caracterului modern şi ecologic al produselor atunci când evaluează materialele de zidărie pe care urmează să le folosească. Spre exemplu, în prezent, pentru această categorie de produse contează în proporţie de 58% atributul prietenos cu mediul înconjurător (vs. 51% în 2021) şi 41% atributul modern/ inovator (vs. 34% în 2021) în momentul deciziei de achiziţie, precizează sursa citată.

Dacă ne referim la imaginea BCA-ului, aceasta s-a transformat considerabil din acest punct de vedere în percepţia românilor. Această perspectivă este împărtăşită şi întărită şi de părerile specialiştilor în construcţii, 37% dintre aceştia declarând în 2023 că preferă să construiască cu BCA datorită caracterului modern al materialului, iar 27% datorită caracterului ecologic/ prietenos cu mediul (vs. 6% în 2021).

Aşadar, de-a lungul timpului BCA-ul capătă valenţe noi, devenit un material asociat cu bunăstarea şi siguranţa (eficienţă energetică, rezistenţă în timp) şi responsabilitatea socială (material prietenos cu mediul). Miturile potrivit cărora ar fi un material pentru cei cu posibilităţi financiare reduse sau că ar fi mai degrabă potrivit pentru locuinţele de vacanţă au fost demontate, în prezent alegerea BCA fiind puternic asociată cu casele de locuit şi considerată o soluţie inteligentă şi eficientă de a economisi bani şi timp, începând să devină materialul de zidărie dominant în rândul construcţiilor de locuinţe moderne realizate de marii dezvoltatori imobiliari, se mai arată în studiul Reveal Marketing Research.

Şi în ceea ce priveşte atributele unei case ideale, atât modernitatea şi inovaţia spaţiului interior, cât şi caracterul sustenabil al acesteia joacă un rol important în prezent. Observăm că, în timp ce durabilitatea/ rezistenţa în timp (69%) şi eficienţa energetică (67%) sunt atributele menţionate cel mai des, caracterul sustenabil înregistrează în 2023 o creştere semnificativă faţă de 2021, de la 26% la 37%, iar caracteristica de a fi o casă modernă de la 16% la 30%, în special în cazul tinerilor sub 35 ani (48%).

Evoluţia BCA-ului este incontestabil una pozitivă, caracteristicile acestuia făcândul un material de construcţie atractiv, de calitate, modern, eficient şi prietenos cu mediul, cu o reputaţie testată în cei 100 de ani de existenţă. Având în vedere acest parcurs de succes, industria construcţiilor din secolul XXI este foarte probabil să fie dominată în viitor de utilizarea BCA-ului.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb