Studiu Visa: Generaţia Alpha are cel mai pronunţat spirit antreprenorial de până acum

F.D.
Bănci-Asigurări / 8 decembrie 2023

Studiu Visa: Generaţia Alpha are cel mai pronunţat spirit antreprenorial de până acum

Peste numai patru ani primii membri ai generaţiei Alpha (născuţi între 2010 - 2025) vor intra oficial în câmpul muncii. Generaţia Z a avut deja un impact major asupra modului în care companiile îşi desfăşoară activitatea, iar următoarea generaţie este pregătită să producă schimbări şi mai profunde. Trei sferturi (88%) dintre copiii cu vârsta cuprinsă între 8 şi 14 ani aspiră fie să-şi înfiinţeze propria companie, fie să dezvolte o mică afacere sau o activitate secundară în paralel cu ocupaţia de bază, comparativ cu doar 6% care preferă să lucreze pentru altcineva în viitor. Dacă aceste aşteptări se vor materializa conform datelor reflectate în studiul Visa, generaţia Alpha are potenţialul de a transforma complet modul în care afacerile şi comunităţile vor funcţiona în următorii cinci, zece ani.

"Tinerele generaţii vor determina o schimbare radicală în modul în care companiile şi autorităţile gândesc şi cum vor opera în viitor. Observăm deja o înclinaţie semnificativă a generaţiei Alpha către noile tehnologii şi utilizarea inteligenţei artificiale generative, ceea ce ne determină să credem că această schimbare va avea loc mult mai repede decât ne imaginăm. În termeni de business, acest lucru se traduce prin faptul că firmele care nu oferă aceste oportunităţi la locul de muncă nu vor corespunde aşteptărilor noilor candidaţi, prin urmare vor trebui să găsească o cale de a le integra dacă doresc să valorifice potenţialul tinerei generaţii.", a declarat Elena Ungureanu, Country Manager România la Visa.

O generaţie care se bucură de avantajele digitalizării şi inteligenţei artificiale

Generaţia Alpha este conectată la fel de mult în lumea online ca şi în cea reală, iar cercetarea Visa demonstrează impactul pe care acest lucru îl are asupra cunoştinţelor lor financiare şi a atitudinii lor faţă de obţinerea veniturilor. Inteligenţa artificială, experienţele digitale şi sustenabilitatea apar ca fiind cele mai importante elemente pentru această generaţie.

Peste trei sferturi dintre copiii care au participat la studiu (78%) au câştigat bani pe cont propriu în ultimul an, iar cei mai mulţi dintre aceştia (46%) au obţinut veniturile ca urmare a unor activităţi prin care şi-au ajutat părinţii sau alţi membri ai familiei.

Dintre copiii români care au câştigat bani prin forţe proprii în ultimele 12 luni, aproape două treimi (61%) au folosit tehnologia pentru acest lucru. Reţelele sociale (50%) sunt cea mai comună tehnologie utilizată pentru a face bani, urmate de platformele de streaming online (24%), design software (14%), programare şi AI (11% fiecare).

Aproape o treime (29%) dintre copii preferă să plătească pentru cumpărături fie cu un card fizic, fie cu portofelul mobil. Mai mult, copiii români au una dintre cele mai accentuate preferinţe pentru utilizarea portofelelor mobile din regiune (10%), alături de Cehia (11%) şi Slovacia (11%).

Întrebaţi cu privire la aşteptările legate de viitorul loc de muncă, aproximativ unul din trei (29%) respondenţi aparţinând generaţiei Alpha crede că inteligenţa artificială va fi parte integrantă a activităţii lor profesionale, la fel şi realitatea virtuală sau augmentată (27%). Peste o treime (37%) dintre respondenţii din România cred că vor folosi reţelele sociale la viitorul job, iar un procent similar (34%) cred că vor folosi tehnologii de comunicare, precum email sau video-conferinţe.

Aproape trei din patru copiii învaţă despre cum pot câştiga bani din familie (73%), apoi de la creatorii de conţinut (37%), de la profesori (25%) şi prieteni (23%).

Când vine vorba de sursele de inspiraţie ale copiilor, imaginaţia se situează pe primul loc (50%), depăşind reţelele sociale şi creatorii de conţinut (45%), jocurile online (43%) sau discuţiile cu prietenii (42%). De altfel, România este ţara cu cel mai mare procent de copii care îşi găsesc inspiraţia citind (35%) şi cel mai mic procent de respondenţi care se inspiră de pe platforme sociale şi conturile creatorilor de conţinut.

Inovaţie prin roboţi şi AI pentru un viitor mai bun

Viitoarea generaţie are o viziune clară asupra modului în care tehnologii precum inteligenţa artificială vor modela viitorul. În ceea ce priveşte inovaţiile care le-ar putea uşura viaţa de adult, printre răspunsurile date de generaţia Alpha s-au numărat roboţi şi maşini care îndeplinesc sarcini zilnice precum curăţenie sau gătit, dispozitive medicale avansate de diagnostic şi tratare a bolilor, jucării inteligente, tehnologii avansate de învăţare sau dispozitive şi tehnologii care să permită teleportarea şi călătoria în timp.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb