Peste un sfert dintre Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM) au înregistrat, în 2006, creşteri salariale de 5-10%, iar la aproximativ 9% dintre firme s-a consemnat o mărire a salariului mediu de peste 20%, arată un studiu al Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mjlocii.
Majoritatea IMM-urilor s-au situat cu actualizările salariale peste nivelul inflaţiei din anul 2006, susţine preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mjlocii din România (CNIPMMR), Ovidiu Nicolescu, coordonator ştiinţific al Cartei Albe a IMM-urilor. Creşterile salariale de peste 20% au fost înregistrate mai frecvent în rândul IMM-urilor mai vechi de 15 ani şi în special la cele din regiunea de Vest.
"Analiza evoluţiei salariului mediu în cadrul IMM-urilor relevă că în 25,23% din firme au crescut salariile cu 5 -10%, în 19,74% dintre IMM-uri s-au efectuat măriri salariale cu 10-15%, în 19,65% din companii a fost ridicat nivelul salariilor cu un procent de sub 5%, iar în 13,62% dintre societăţile comerciale nivelul salarial a crescut cu 15-20%", a adăugat preşedintele CNIPMMR, Ovidiu Nicolescu, citat de NewsIn. De asemenea, în 12,61% dintre firme s-au menţinut salariile la acelaşi nivel, în 8,68% din întreprinderi a fost mărit salariul mediu cu peste 20%, iar în 0,46% s-au înregistrat diminuări salariale, a adăugat acesta.
Acelaşi studiu mai arată că aproximativ două treimi dintre IMM-urile supuse investigaţiei derulează activităţi de training, situaţie relativ modestă, dacă avem în vedere omoloagele din ţările Uniunii Europene. În 51,12% dintre IMM-uri se realizează activităţi de training anual, pe parcursul a 1-5 zile, iar în 14,20% dintre firme sunt dedicate peste cinci zile instruirii personalului.
Potrivit Cartei Albe a IMM-urilor din România, la sfârşitul anului 2005 erau înregistrate 527.931 de firme, dintre care 526.318 întreprinderi mici şi mijlocii, iar cea mai mare parte a acestora activa în domeniul comerţului.
Realizatorii studiului au investigat 1.178 de firme. Cea mai mare parte a IMM-urilor, aproximativ două treimi, au o vârstă de până la zece ani. Cercetarea a fost realizată în IMM-uri din toate cele opt regiuni de dezvoltare ale României, ponderea cea mai mare având-o regiunea Bucureşti cu 28,95%, iar cea mai mică regiunea Nord-Vest, cu 3,31%.
Carta Albă trece în revistă situaţia IMM-urilor româneşti şi are trei părţi: prima, "IMM-urile în economia modernă", se bazează pe date statistice; a doua caracterizează activitatea IMM-urilor pe baza situaţiilor financiare anuale; iar ultima, "Mediul de afaceri, situaţia şi performanţele IMM-urilor în 2007, cuprinde rezultatele unui studiu de piaţă efectuat pe un eşantion reprezentativ din rândul managerilor de întreprinderi.