Sumele plătite televiziunilor de primii cinci advertiseri au scăzut, în 2009, cu 18,3%, pentru primele 15 zile din februarie, comparativ cu aceeaşi perioada a anului trecut, potrivit datelor comunicate NewsIn de companiile Alfa Cont şi de Media Hub.
Pentru intervalul 1-15 februarie 2008, încasările principalelor posturi de televiziune de la primii cinci investitori în publicitate sunt estimate la 1,8 milioane de euro net, în timp ce, în 2009, au coborât la 1,47 milioane, pentru acelaşi interval.
Tot în primele 15 zile din februarie, numărul reclamelor difuzate de primii cinci advertiseri a scăzut cu 11% în 2009, faţă de valorile înregistrate anul trecut.
Pe de altă parte, 2009 a adus o schimbare în ierarhia celor mai mari investitori în publicitate. Astfel, dacă perioada 1-15 februarie avea în fruntea clasamentului, anul trecut, companii din zona de îngrijire personală şi domestică, iar pe locul trei se aflau telecomunicaţiile, în 2009 au ajuns în top companii farmaceutice şi cele cunoscute ca producătoare de dulciuri şi cafea.
Concret, în intervalul 1-15 februarie 2008, pe primul loc al investiţiilor în publicitatea TV se afla Procter & Gamble, cu 600.000 de euro pentru aproximativ 5.000 de difuzări de spoturi, iar pe locurile următoare - Unilever, operatorul de telefonie mobilă Orange, compania de cosmetice L"Oreal şi producătorul de dulciuri Kraft Foods România.
Anul acesta, în aceeaşi perioadă, lider a trecut compania de produse farmaceutice GlaxoSmithKline Europharm, care, conform estimărilor, a investit 500.000 de euro pentru 2.199 difuzări de spoturi. Locul doi, după sumele investite în publicitatea TV în intervalul 1-15 februarie 2009, este ocupat de Nestle, cu 300.000 de euro pentru 4.918 difuzări de spoturi, urmată de Kraft Foods România şi Procter & Gamble.