• Pandemia de Covid-19 stimulează transformarea digitală şi accelerează expansiunea comerţului electronic B2C şi B2B
DHL Express, cel mai mare furnizor mondial de servicii de curierat expres, anticipează o expansiune solidă a pieţei de e-commerce B2B (Business to Business) în anii care vin, iar până în 2025, 80% din toate interacţiunile de vânzare B2B între furnizori şi companiile achizitoare vor avea loc pe canale digitale, potrivit studiului său "The Ultimate B2B E-commerce Guide: Tradition is out. Digital is in", lansat anul acesta.
Analiza menţionează că impactul pandemiei de Covid-19 asupra ritmului digitalizării şi a comportamentului de cumpărare al milenialilor (care au cunoştinţe tehnologice), sunt principalii factori ai acestei creşteri globale a comerţului electronic.
"Ceea ce este prevăzut pentru viitorul sectorului B2B a fost deja vizibil în expansiunea semnificativă a comerţului electronic B2C (Business to Consumer) în ultimii ani, când DHL Express a cunoscut rate de creştere ridicate, în special în timpul perioadelor de vârf din vacanţe (de exemplu, Paşte, Crăciun) şi în zilele cu «mega-cumpărături» (Black Friday, Cyber Monday). Per total, volumul comerţului electronic B2C din reţeaua DHL Express a crescut cu aproximativ 40% în 2020, comparativ cu 2019", notează raportul.
• Vânzările globale pe site-urile şi pieţele de comerţ electronic B2B au crescut cu 18,2% în 2019
Nu numai comerţul electronic B2C a crescut pe fondul digitalizării continue şi al comportamentului schimbat al consumatorilor. În 2019, înainte de pandemie, vânzările globale pe site-urile şi pieţele de comerţ electronic B2B crescuseră deja cu 18,2%, la 12,2 trilioane de dolari, depăşind dimensiunea sectorului B2C, notează raportul, subliniind: "Odată cu pandemia de Covid-19, care a accelerat digitalizarea, estimăm că acest volum global de comerţ electronic B2B va ajunge la 20,9 trilioane de dolari până în 2027".
Michiel Greeven, vicepreşedinte executiv pentru vânzări globale la DHL Express, afirmă: "Ne confruntăm cu pandemia de peste un an. Acest an a arătat cum, în doar câteva luni, a avut loc o evoluţie digitală care, altfel, ar fi durat aproape un deceniu. Acum, cumpărăturile online şi transportul transfrontalier sunt noul normal, iar acest lucru nu este valabil doar pentru retailerii B2C, ci şi pentru comerţul electronic B2B, deoarece companiile au început să recunoască faptul că platformele de vânzare online sunt cruciale pentru succesul lor în afaceri, astăzi şi în viitor. Ca rezultat, va exista, de asemenea, un necesar suplimentar de expedieri globale expres, iar grupul DHL Express este bine poziţionat ca să sprijine toate companiile B2B în acest sens".
• DHL Express continuă investiţiile
DHL Express a livrat 484 de milioane de expedieri în total pentru clienţii săi (B2C şi B2B) din întreaga lume, în 2020, cu aproximativ 9% mai mult pe zi decât în 2019. Ca să se adapteze la această creştere semnificativă a reţelei sale, DHL Express continuă să investească anual mai mult de un miliard de euro în noi facilităţi de ultimă generaţie din întreaga lume. Compania şi-a extins capacitatea de sortare (+65% din 2013 până în 2020), a adus noi angajaţi (+10.000 în 2020, comparativ cu 2019) şi a adaugat noi avioane flotei sale de transport cargo (+20 de unităţi în 2020, faţă de anul anterior). În acest context, DHL Express a anunţat recent achiziţionarea a încă opt aeronave Boeing B777 şi un parteneriat cu Smartlynx Malta pentru a adăuga flotei sale două aparte de zbor Airbus.
Prin aceste măsuri, DHL Express se asigură că, în întreaga lume, clienţii săi pot beneficia de pe urma boom-ului din sectorul de e-commerce.