SUPLIMENT RSM RSM - peste 25 de ani de business în România

Doina Georgescu, TAX Partner, RSM
Ziarul BURSA #Miscellanea / 19 noiembrie 2020

Doina Georgescu

Doina Georgescu


RSM a fost fondată acum 26 de ani, ca o afacere de familie. România îşi începea tranziţia către economia liberă, iar micile întreprinderi apăreau şi se dezvoltau într-un ritm rapid; serviciile de contabilitate şi consultanţă erau o nevoie emergentă, dar concretă a pieţei, iar noi am transformat-o în obiectul nostru principal de activitate.

Am fost un start-up care a crescut organic şi în continuă concordanţă cu evoluţiile economice şi sociale ale României. Am depăşit dificultăţile unei tranziţii anevo­ioase, concentrându-ne pe valori etice şi pe standarde profesionale care mai degrabă lipseau din piaţă la acel moment.

Pentru că am pornit RSM ca antreprenori, am dus cu noi mai departe această mentalitate. Iar asta ne-a facilitat o anumită abordare care, în timp, a devenit unul dintre diferenţiatorii noştri: anume, am avut grijă de afacerile clienţilor noştri aşa cum am avut grijă şi de a noastră. Le-am fost alături, i-am sprijinit pe măsură ce s-au dezvoltat, i-am ajutat să identifice şi să fructifice oportunităţi. Iar asta i-a ţinut aproape de noi - avem, astăzi, mulţi clienţi a căror vechime în portofoliul nostru este aproape egală cu vechimea noastră în business.

Primul departament profesional pe care l-am organizat a fost cel de contabilitate, urmat rapid de cel de payroll şi de departamentele de consultanţă fiscală şi de business. Acestea erau serviciile cele mai solicitate de micile companii în formare (clientela noastră de bază) la începutul anilor 90.

A urmat, apoi, departamentul de audit şi alte servicii de asigurare, înfiinţat chiar înainte ca auditul financiar să devină o obligaţie legală în România. Atunci când noi deja prestam servicii de audit financiar conform standardelor internaţionale - corpul profesional de specialitate (CAFR) nu se înfiinţase - ne-am aflat printre iniţiatorii şi promotorii unei profesii care nu existase anterior în România.

Am acordat în­totdeauna un rol important dezvoltării echipelor noastre şi am investit în acest sens fără să ţinem cont de nivel sau senioritate; am participat la programe naţionale şi internaţionale de training, am explorat şi achiziţionat constant noi abilităţi tehnice, cognitive, afective. Şi am construit o cultură internă bazată pe colaborare, ca să înlesnim şi să încurajăm transferul de cunoaştere implicită în şi între echipe. Astăzi suntem recunoscuţi în piaţă ca fiind "a learning company".

Pe măsură ce expertiza noastră a devenit mai vas­tă, am continuat să adăugăm servicii în portofoliu: taxare internaţională, preţuri de trans­fer, fuziuni şi achiziţii (M&A), business support. Cel mai recent departament pe care l-am înfiinţat a fost cel de Brand & Innovation. Lucrăm de câţiva ani la trans­formarea organizaţiei alături de consultanţi externi în branding şi inovaţie: am introdus programe de training în gândire creativă, în creative problem-solving, am dezvoltat cultura şi climatul organizaţional astfel încât ele să fie cât mai propice inovaţiei. Şi am optimizat procesele de lucru. La finalul anului trecut am decis să integrăm in-house expertiza consultanţilor cu care lucram, ca să putem dezvolta şi pentru clienţii noştri astfel de programe.

În plan naţional, ne-am început dezvoltarea în teritoriu; avem deja un birou deschis în Cluj-Napoca şi, în proiect, alte birouri ce urmează a fi deschise în Iaşi şi în Timişoara.

Expertiza noastră internaţională şi buna cunoaştere a realităţilor româneşti ne-au permis ca astăzi să fim unul dintre furnizorii de servicii profesionale preferaţi atât de firme româneşti, cât şi de subsidiarele marilor grupuri internaţionale care activează în România.

Ne-am propus de la bun început să ne asumăm rolul unui stakeholder care face parte dintr-un ecosistem şi am încercat să aducem un impact pozitiv acestui ecosistem. Am căutat să fim în permanenţă un exemplu de integritate şi profesionalism, pentru a contribui la o cultură sănătoasă de business.

Ne-am implicat în activitatea principalelor organizaţii de business din România, pentru a contribui la dezvoltarea mediului de afaceri românesc. Ne-am implicat alături de Ministerul Finanţelor Publice şi ANAF în redactarea şi dezvoltarea de legislaţie şi proceduri fiscale, contribuind astfel la eforturile de modernizare a aces­tora.

În timp, am devenit una dintre cele mai respectate companii de servicii profesionale din România şi parte a RSM, una dintre cele mai importante reţelele de audit, taxe şi consultanţă la nivel global.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb