Reporter: Cum au încheiat opera- torii din turism anul trecut, în contextul în care crizele au continuat, iar războaiele s-au înmulţit?
Ştefan Joos: Apreciez că anul 2023 a fost, per ansamblu, unul bun pentru industria turismului, cu toate turbulenţele apărute pe parcursul sezonului.
Reporter: Cu ce rezultate a încheiat compania dumneavoastră 2023?
Ştefan Joos: Tui Travel Center şi-a propus, pentru anul 2023, o dublare a cifrei de afaceri faţă de 2022, lucru care s-a şi întâmplat la finele anului trecut. Asta se traduce în peste 25.000 de turişti şi peste 20 de milioane de euro în vânzări.
Reporter: Ce proiecte noi aţi lansat anul trecut?
Ştefan Joos: Pentru anul 2023 am avut operaţiuni charter pe cele mai îndrăgite destinaţii - Antalya şi Creta -, ceea ce nu este o noutate pentru piaţă, dar a fost pentru noi. Bineînţeles că am avut succes cu câteva destinaţii exotice, cum ar fi Maldive, Zanzibar, Mauritius, Thailanda, Bali etc.
Reporter: Ce proiecte pregătiţi pentru acest an?
Ştefan Joos: 2024 aduce în portofoliul nostru de destinaţii locuri noi în care vom opera în regim charter, dar şi o multitudine de opţiuni pe care le oferă noua noastră platformă de rezervări. Astfel, clienţii TUITravel Center vor putea zbura către Rodos, Cipru de Nord, Tunisia, Portugalia, Mallorca, Tenerife, Gran Canaria şi Coasta Amalfi.
Punem un accent deosebit pe hotelurile marca TUI, dintre care amintim lanţul RIU, Tui Magic Life, TUI Blue, Tui Suneo şi, pentru cei pretenţioşi, hotelurile Robinson.
Reporter: Cu ce noută?i ve?i fi prezen?i la t?rgul de turism?
ţi veţi fi prezenţi la târgul de turism?
Ştefan Joos: Târgul de turism va aduce în atenţia colaboratorilor noştri noua platforma de rezervări, care realizează pachete dinamice în cel mai simplu şi eficient mod, iar pe clienţii noştri direcţi îi vom întâmpina cu destinaţiile amintite mai sus.
Reporter: Cum au mers vacanţele de iarnă şi în special cele dedicate Sărbătorilor de la finalul anului?
Ştefan Joos: Pentru noi, sezonul de iarnă însemană în special destinaţii exotice, datorită poziţionării noastre şi a pordusului TUI pe care îl promovăm pe piaţa din România. Aşa cum am amintit deja, anul trecut ne-a arătat un interes crescut pentru călătoriile în locuri exotice, iar perioada sărbătorilor nu a făcut excepţie.
Reporter: Pentru ce destinaţii aţi avut cele mai multe solicitări în perioada estivală?
Ştefan Joos: În general a fost un mix de solicitări de la cele mai simple la unele mai complexe. Cea mai vândută destinaţie a fost, totuşi, Antalya, urmată de Creta, iar apoi de Maldive.
Reporter: Din ce zonă vin cele mai multe cereri de vacanţă şi pentru ce destinaţii, în general?
Ştefan Joos: Noi suntem o agenţie cu acoperire naţională şi avem zboruri din aproape toate aeroporturile din ţară, pe cale de consecinţă rezervările au sosit din toate oraşele în care suntem prezenţi, dar şi din împrejurimi. Destinaţiile sunt cele deja amintite.
Reporter: Ce aşteptări aveţi de la acest an?
Ştefan Joos: Suntem optimişti că 2024 va însemna consolidarea proiectui TUI în România, iar pentru acest an ne-am propus să ne dublăm cifra de afaceri şi să ajungem la 50.000 de turişti deserviţi de echipa Tui Travel Center. Este un scop ambiţios, ţinând cont de contextul general, însă numele nostru ne obligă să ţintim în vârful ierarhiei din turism. Vom continua să promovăm turismul de calitate şi bunele practici şi am convingerea că piaţa din România va aprecia acest lucru şi ne va susţine creşterea.
Reporter: Mulţumesc!