Producătorul chinez de maşini electrice Xpeng Motors a obţinut o finanţare de 400 de milioane de dolari înaintea lansării ofertei sale publice iniţiale (IPO) în SUA, conform unor surse apropiate situaţiei, citate de CNBC.
Xpeng Motors, rivalul chinez al companiei americane Tesla, a purtat negocieri pentru atragerea a 300 de milioane de dolari, însă a apărut un investitor adiţional care a dus totalul la 400 de milioane de dolari, potrivit CNBC. Finanţarea vine după ce, luna trecută, Xpeng Motors a obţinut alte 500 de milioane de dolari.
Pe lângă investitorii existenţi, grupul chinez Alibaba şi fondul suveran Qatar Investment Authority -, fondul suveran Mubadala din Abu Dhabi s-a alăturat investitorilor în tranşa de 400 de milioane de dolari, au menţionat sursele, care adaugă că această rundă de finanţare este aproape de finalizare.
Mubadala nu a comentat informaţia publicată de CNBC.
Xpeng, care atrage capital înainte de lansarea IPO-ului în SUA, şi-a depus documentele în vederea listării pe Wall Street, dar nu a decis deocamdată pe care piaţă îşi va lista acţiunile, conform surselor.
IPO-ul acestei societăţi va urma listărilor altor producători chinezi de maşini electrice - Nio şi Li Auto - care sunt prezenţi deja în SUA. Preţul acţiunilor Nio a crescut cu 239% anul acesta, iar cotaţia Li Auto, societate care s-a listat săptămâna trecută, a urcat cu 45% de la debut. De la începutul anului, acţiunile companiei americane Tesla au câştigat peste 237%.
Dar, viitoarea listare a companiei Xpeng vine într-un moment de creştere a tensiunilor dintre SUA şi China, ceea ce ar putea afecta firmele străine se care tranzacţionează pe Wall Street.
China a creat o mulţime de producători de maşini electrice, datorită politicilor favorabile, precum subvenţiile de la stat. Însă, în timp ce unii nu au reuşit să se menţină pe piaţă, câţiva - inclusiv Xpeng, Nio şi Li Auto, fac eforturi pentru a obţine o cotă din cea mai mare piaţă auto din lume.
Luna trecută, Xpeng Motors a început livrările noului său sedan P7 - care este privit ca un concurent pentru Model 3 creat de Tesla. În ianuarie, Tesla a lansat la vânzare în China maşinile Model 3 fabricate în unitatea sa din Shanghai.
Vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 33,1% în iunie 2020, faţă de aceeaşi lună din 2020, conform datelor Asociaţiei Chineze a Producătorilor de Automobile. Declinul a fost generat de focarul de coronavirus, care a afectat cererea.
1. Reclama
(mesaj trimis de Proasta în data de 06.08.2020, 23:13)
Text din articol : “Vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 33,1% în iunie 2020, faţă de aceeaşi lună din 2020, conform datelor Asociaţiei Chineze a Producătorilor de Automobile. “
Sau mint chinezii ca de obicei