"Takata" Corp. din Japonia intenţionează să depună luni cererea de plasare sub protecţia Legii falimentului, în condiţiile în care are pierderi de miliarde de dolari în urma celei mai mari operaţiuni de retragere de pe piaţă din istoria industriei auto, spun surse citate de Reuters.
Compania, ale cărei airbaguri defecte au dus la moartea a cel puţin 16 persoane şi la peste 150 de vătămări în accidente auto, la nivel mondial, va depune solicitarea de plasare sub protecţia faţă de creditori la Tribunalul Districtual din Tokyo, mai spun sursele.
Airbagurile frontale "Takata" conţin o capsă pirotehnică posibil asamblată cu material pirotehnic neconform, care, în cazul unui accident în care airbagurile frontale s-ar activa, ar putea provoca spargerea capsei pirotehnice şi declanşarea anormală a acestuia. La finele anului 2013, "Takata" a anunţat că airbagurile a 16,6 milioane de automobile sunt defecte.
În condiţiile în care datoriile companiei depăşesc 1.000 de miliarde de yeni (9 miliarde de dolari), aceasta va fi cea mai mare cerere de plasare sub protecţia Legii falimentului a unui producător japonez, de după Război.
Sursele au mai adăugat că "Takata" le va cere unor importante bănci, precum "Sumitomo Mitsui Banking" Corp., un credit punte în valoare de zeci de miliarde de yeni ca să se poată restructura.
"Takata" speră că printr-un plan solid de restructurare va putea să îşi separe operaţiunile sănătoase, inclusiv pe cele care produc centuri de siguranţă şi scaune pentru copii, într-o nouă entitate.
Purtătorul de cuvânt al "Takata", Toyohiro Hishikawa, a declarat că nu a fost decis nimic, deocamdată, cu privire la depunerea cererii de plasare sub protecţia Legii falimentului, ori la finanţare.