Clienţii care vor să ia un taxi de la Aeroportul Otopeni trebuie să aştepte mai mult, de la 1 aprilie, spun taximetriştii, nemulţumiţi de faptul că maşinile cu butelii GPL care au un volum al portbagajului mai mic de 500 de litri nu mai au voie să staţioneze la Aeroport.
Această restricţie este descrisă ca fiind discriminatorie şi abuzivă de către Viorel Radu, reprezentantul Asociaţiei Drepturilor Taximetriştilor Independenţi (ADTI), care a menţionat: "Este vorba despre un proiect care trebuia să intre în vigoare în august anul trecut, dar a fost amânat. Aeroportul s-a sesizat tocmai acum, pentru că sigur există nişte interese".
În Capitală, 80% dintre taxiuri au montate instalaţii de GPL, potrivit lui Viorel Radu, care a precizat: "Unele taxiuri au butelia în roata de rezervă, astfel că nu ocupă suplimentar spaţiul din portbagaj. Mai mult, sunt unele maşini care sunt dotate din fabrică cu butelie în locul roţii de rezervă". Totodată, potrivit şefului ADTI, taximetriştii ştiau de această lege şi unii dintre ei au făcut modificările necesare pentru a se încadra în noile reguli.
Un reprezentant al firmei Speed Taxi ne-a declarat: "Este o lege care nu ne convine, dar trebuie să o respectăm. Aeroportul ar trebui să comenteze această situaţie, pentru că ei au creat haosul. Eu personal am fost pe aeroport şi este agitaţie mare - clienţii stau şi aşteaptă pentru că nu găsesc maşini. Cel mai mult va avea de pierdut chiar Aeroportul Otopeni, dar poate vor reveni la normal..."
Conform reprezentanţilor Academiei de Taxi, restricţiile au apărut pe fondul necesităţii asigurării securităţii în zona aeroporturilor la nivel european şi au în vedere accesul autovehiculelor numai după acreditarea acestora cu un ecuson de acces, eliberat contra cost şi numai după verificarea tuturor documentelor necesare activităţii autorizate de transport în regim de taxi. Pe site-ul Academiei se mai precizează că avizele necesare de la Poliţia de Frontieră şi de la Poliţia Transporturi Aeriene se obţin în prezent doar după validarea de către Primăria Capitalei a valabilităţii autorizaţiilor de transport şi de taxi, iar după confirmare se eliberează un ecuson de acces valabil pentru un singur autoturism şi nominal pentru şoferul său. Aceeaşi sursă citată mai precizează că foarte puţine maşini îndeplinesc aceste cerinţe drastice, situaţie care explică pe undeva şi haosul existent în taximetria din Bucureşti şi Ilfov, pasagerii luând cu asalt "touchscreen"-urile instalate în terminalul sosiri al aeroportului, aşteptând chiar şi o oră onorarea comenzii făcute.
Academia de Taxi mai subliniază şi faptul că - probabil, ca reacţie a noilor condiţii de acces în terminalul sosiri - şoferii vor refuza cursele pentru Otopeni din Bucureşti, având în vedere că aceştia trebuie să se întoarcă fără clienţi de la aeroport, ceea ce nu este deloc profitabil, în condiţiile în care nu vor mai avea acces la preluarea clienţilor care fac comandă prin sistemul touchscreen.