Taxiurile din aeroporturi vor fi obligate să practice tarife reglementate şi să elibereze chitanţe

AGERPRES
Macroeconomie / 5 februarie 2009

Taxiurile care operează în apropierea aeroporturilor din România vor fi nevoite să practice tarife maxime pe kilometru stabilite chiar de aeroporturi şi să elibereze, la finalul curselor, bon fiscal sau chitanţă fiscală, potrivit unui proiect de ordin al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

Dacă nu vor respecta aceste reglementări, taximetriştii nu vor mai avea acces la zona specială de staţionare stabilită de aeroport.

Conform proiectului citat, administraţia fiecărui aeroport va selecta, prin licitaţie, operatorii de taxi, iar permisul de acces obţinut va constitui dovada existenţei unei astfel de licenţe de operare în interiorul zonei dispecerizate din aeroport.

Aeroporturile vor amenaja staţii de debarcare a persoanelor care sunt transportate la aeroport în regim de taxi, indiferent de localitatea de unde aceştia sosesc, iar durata de staţionare în staţiile de debarcare se va limita la maximum cinci minute. Ordinul prevede că, în staţiile de debarcare, au acces toţi transportatorii autorizaţi, indiferent dacă aceştia deţin sau nu permise de acces auto eliberate de administraţia aeroportului.

Potrivit proiectului, după operaţiunea de debarcare, autovehiculul taxi va trebui să părăsească imediat şi necondiţionat staţia de debarcare.

De asemenea, administraţia fiecărui aeroport va amenaja o zonă de grupare a autovehiculelor taxi în vederea parcării temporare a acestora până la intrarea în locul de aşteptare pentru preluarea persoanelor de la aeroport. Acest loc va fi amenajat sub forma unui parc sau flux, care nu va fi situat în proximitatea terminalelor de pasageri.

Totodată, taximetriştii nu vor avea acces în parcările publice aferente terminalelor de pasageri. Taximetriştii nu vor mai putea aborda sau prelua clienţii în perimetrul aeroportuar de către taximetrişti sau interpuşi.

Aeroporturile vor organiza activitatea de dispecerizare a taximetrelor în incinta aeroporturilor şi vor stabili tarifele pentru eliberarea permiselor de identificare şi acces auto în funcţie de costurile implicate.

Permisul de acces auto va putea fi eliberat pentru o perioadă de maximum cinci ani, însă vizarea acestuia va fi efectuată anual de către administraţia fiecărui aeroport.

Permisul de acces auto va conţine elemente de securizare şi identificare astfel: denumirea aeroportului emitent, numărul de înmatriculare al autovehiculului taxi, data eliberării şi data expirării, vize anuale, semnătura persoanei autorizate de administraţia aeroportului şi ştampila acesteia şi denumirea transportatorului autorizat.

Permisele de acces pot fi anulate dacă taximetriştii vor percepe o taxă pe kilometru peste nivelul stabilit de aeroport, pentru pasagerii preluaţi de la aeroport din locul de aşteptare, vor aborda clienţii în incinta aeroportului sau vor refuza să elibereze chitanţă sau bon fiscal.

Compania Fly Taxi a deţinut monopolul activităţii de taxi pe Aetoportul Otopeni, în urma unei licitaţii cu o valabilitate de cinci ani, contract încheiat în 2004.

Bucureştiul are circa 9.500 de taxiuri licenţiate, cele mai mari companii de taxi fiind Cobălcescu, Meridian, Grant, Taxi 2000, Fly Taxi, Cristaxi, Taxi Leone, As Taxi etc.

La nivel naţional sunt 17 aeroporturi din care patru, respectiv din Timişoara, Constanţa, Otopeni şi Băneasa se află în administrarea Ministerului Transporturilor (MT), iar cel de la Caransebeş este privat. Celelalte operează sub administraţia consiliilor judeţene ca autorităţi independente, în timp ce Aeroportul Arad operează ca o societate comercială, iar aeroportul Bacău a fost concesionat unei companii private.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb