Compania Tegola România a livrat pe piaţa locală, din anul 1996 până în prezent, 8 milioane de metri pătraţi de şindrilă bituminoasă, echivalentul a peste 35.000 de acoperişuri. Filiala locală a producătorului italian de sisteme de acoperişuri din şindrilă bituminoasă Tegola Canadese, furnizor la nivel global cu prezenţă în 42 de ţări, a încheiat anul trecut cu un business de 6 milioane de euro, în creştere cu 20% comparativ cu 2022, în ciuda scăderilor înregistrate la nivelul pieţei rezidenţiale, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"În cei 28 de ani de existenţă pe piaţa românească am livrat şindrilă bituminoasă către peste 12.000 de clienţi finali şi mai mult de 2.000 de distribuitori sau firme de construcţii. Anul trecut, într-un context de piaţă dificil, ne-am menţinut business-ul pe o traiectorie ascendentă datorită sistemelor noastre inovatoare, dar şi a poziţionării pe o nişă bine definită. În prezent avem o cotă de aproximativ 20% pe piaţa de şindrilă bituminoasă şi peste 50% din piaţa de şindrilă premium", a declarat Adrian Andor, National Sales Manager al grupului Tegola România.
Potrivit afirmaţiilor sale, compania va raporta anul acesta livrări mai mari cu până la 5% în volum, în condiţiile în care piaţa acoperişurilor nu dă semne de revenire.
Şindrila este produsă de Tegola Canadese în Italia, în vreme ce membranele de hidroizolaţie provin de la unităţile de producţie din Italia şi Serbia. Aceste două produse generează cumulat 70% din business-ul companiei pe plan local. În plus, compania comercializează produse geosintetice (20%), iar diferenţa de 10% este acoperită de alte materiale şi accesorii.
TEGOLA România, cu o prezenţă activă la nivelul întregii ţări, are reprezentanţi de vânzări în fiecare judeţ şi asigură servicii de consultanţă şi asistenţă tehnică la montaj. Mai mult de jumătate din livrări sunt realizate către dezvoltatori imobiliari (30%) sau firme de construcţii (25%), celelalte două canale de vânzare fiind distribuitorii sau depozitele de materiale de construcţii (25%) şi magazinele de tip DIY (20%).
Sectorul rezidenţial, pilon de susţinere al vânzărilor
Din punct de vedere al cererii generate de segmentul imobiliar, şindrila bituminoasă este folosită în principal în proiecte de tip rezidenţial. Hidroizolaţiile bituminoase sunt utilizate la rândul lor preponderent în sectorul de locuinţe (50%), dar şi în proiecte de tip office (25%) şi industriale (25%). În plus, hidroizolaţiile sunt folosite pe segmentul de infrastructură, la lucrări de drumuri şi poduri.
"Atunci când ne referim la sectorul rezidenţial, cererea este alimentată în principal de proiectele de construcţie în regim propriu, ansamblurile rezidenţiale acoperind mai puţin de o treime din vânzări. Zonele din România unde înregistrăm cele mai ridicate livrări sunt Nord-Vest şi Nord-Est, respectiv Transilvania şi Bucovina. De altfel, există un interes considerabil pentru produsele noastre în cadrul proiectelor de restaurare a caselor tradiţionale, care anterior erau acoperite cu şindrilă de lemn sau ţiglă ceramică, precum şi pentru investiţiile în locaţii de cazare din regiunile turistice montane", a adăugat reprezentantul TEGOLA.
Românii plătesc anual aproape 300 mil. euro pe acoperişuri
Piaţa de învelitori a rămas pe minus în 2023, pentru al doilea an consecutiv, înregistrând o diminuare de aproximativ 12% comparativ cu anul precedent, arată compania, care citează studii de piaţă realizate de parteneri. Printre cauze se numără efectele inflaţiei asupra bugetelor familiale, costurile ridicate ale creditelor şi ipotecilor, precum şi incertitudinea economică, care a determinat anularea, redimensionarea, etapizarea sau amânarea unor proiecte rezidenţiale. De asemenea, întârzierile şi dificultăţile în autorizarea proiectelor rezidenţiale mari, din cauza restricţiilor din diverse zone, în special în oraşele mari, au contribuit la această scădere.
Conform sursei citate, piaţa de acoperişuri a înregistrat anul trecut o valoare de 295 milioane euro şi un volum de cca. 39,5 milioane de metri pătraţi. Tabla profilată domină preferinţele clienţilor, cu o cotă de piaţă de 75%, considerentul principal al alegerii fiind cel al preţului. Acoperişurile din ţiglă ceramică reprezintă cca. 10%, similar cu cele din beton (10%), în vreme ce şindrila bituminoasă generează cca. 5% din volumul livrărilor.
"Preţul este un factor crucial pentru clientul român, în special pentru dezvoltatori. Din fericire, numărul celor care apreciază calitatea, caracteristicile şi estetica unui produs este într-o continuă creştere de la an la an, motiv pentru care ponderea şindrilei bituminoase în totalul pieţei creşte constant", a subliniat Adrian Andor.
1 din 5 acoperişuri din şindrilă bituminoasă este livrat de TEGOLA
Pe o piaţă de şindrilă bituminoasă care a totalizat 1,5 milioane de metri pătraţi anul trecut, vânzările TEGOLA s-au ridicat la 215.000 metri pătraţi, iar prognoza pentru 2024 indică un interval cuprins între 215.000 - 225.000 mp.
"Produsele noastre se adaptează la orice formă şi pantă a acoperişului, de la 5 grade până la 90 de grade. Gama variată de culori, rezistenţa sporită la acţiunea razelor UV, precum şi la condiţii extreme, grindină şi vânt puternic sunt alte avantaje ale produselor Tegola. Un alt avantaj al şindrilei bituminoase este greutatea redusă, ce oferă uşurinţă în transport şi aplicare, precum şi o încărcare minimă asupra structurii acoperişului şi a construcţiei", a afirmat Adrian Andor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.06.2024, 15:48)
adica 3,5 in medie pe zi…
e bun…
s c c r e t