Alior Bank din Polonia şi Telekom au lansat, ieri, pe piaţa noastră, un nou model de banking, oferind clienţilor o serie de servicii bancare.
"Banca nu mai este o clădire, serviciile de banking sunt cotidiene şi trebuie să le facem atunci când avem nevoie de ele. Trebuie să fim pregătiţi pentru viitor, iar piatra de temelie a propunerii noastre este libertatea bankingului", a spus Celina Wale¶kiewicz, Deputy CEO Alior Bank.
Reprezentanţii celor două entităţi au explicat că au un plan de business "foarte puternic", urmărind să facă profit în mod sustenabil, pe termen lung. Celina Wale¶kiewicz a menţionat că, în următorii ani, noua entitate îşi doreşte să atragă câteva sute de mii de clienţi.
Clienţii din sectorul bancar sunt foarte pregătiţi. Cred că acest nou model de banking va fi foarte bine primit de consumatorii din România, în condiţiile în care 72% dintre clienţii români au smartphone-uri şi peste 50% utilizează reţeua 4G, a subliniat Miroslav Majoros, CEO Telekom România.
Sursele citate apreciază: "În prezent, universul serviciilor financiare este într-o continuă expansiune inovativă. Noile tehnologii din sfera digitalizării sunt cele care permit băncilor să ofere noi servicii adresate celor care caută soluţii simple, eficiente şi croite pe măsura aşteptărilor lor. Dacă până de curând lumea serviciilor bancare era percepută ca fiind una care stătea sub semnul rigidităţii, în prezent, tehnologiile din sfera «internet of things» oferă băncilor capacitatea de a dobândi o flexibilitate care poate deveni reper şi pentru alte tipuri de afaceri".
Miroslav Majoros a subliniat: "Când vorbim despre Telekom Banking, vorbim despre o ofertă de servicii bancare dornică să răspundă aşteptărilor fundamentale ale clienţilor săi; este vorba despre servicii bancare gândite să preţuiască şi să valorifice potenţialul creativ al clienţilor săi. Suntem bucuroşi că, prin intermediul parteneriatului cu Alior Bank, ne plasăm acum în avangarda serviciilor de banking, simple şi uşor de folosit. Ceea ce ne propunem este să oferim servicii pe măsura noii culturi IT&C în care trăim, în prezent. A te pune la punct cu toate posibilităţile pe care noile tehnologii ţi le oferă înseamnă să fructifici posibilitatea de a fi inovativ în fiecare zi. Experienţa bancară a Alior Bank şi viziunea tehnologică şi inovativă adusă de Telekom Romania au făcut posibilă naşterea unei oferte de servicii bancare dedicate persoanelor fizice, capabile să modeleze viitorul segmentului financiar-bancar din România".
Sursele citate au anunţat, ieri, că, printre serviciile oferite de noua entitate, se numără "retrageri de numerar nelimitate şi gratuite oriunde în lume şi transfer de bani necondiţionat şi nelimitat". Comisionul de administrare a conturilor este zero, dacă rulajul lunar este de 650 de lei, au mai precizat reprezentanţii celor două entităţi.
În acelaşi timp, există şi servicii prin Telekom Banking care presupun achitarea unor comisioane, toate fiind fixe şi exprimate în lei. Ceea ce este de subliniat este că acele comisioane zero în prezent vor fi modificate peste trei ani, conform surselor citate, care consideră că este o premieră pentru piaţa noastră ca o bancă să aibă comision zero la anumite servicii. "Nu ştim ce se va întâmpla peste trei ani. Nu putem să facem previziuni pe o perioadă atât de îndepărtată", a spus Celina Wale¶kiewicz, Deputy CEO Alior Bank, menţionând că serviciile anunţate reprezintă "doar primul pas din oferta Telekom Banking", în următoarea perioadă urmând să fie adăugate noi elemente, cum ar fi crediteLE de nevoi personale fără garanţii şi facilităţi overdraft.
Domnia sa a adăugat: "Avem planuri ambiţioase şi suntem convinşi de faptul că, alături de Telekom Romania, le vom împlini şi că vom avea succes pe piaţa românească, unde considerăm că există un potenţial foarte mare de dezvoltare. În această primă fază, vom oferi conturi curente, carduri de debit, depozite şi un serviciu de schimb valutar online, urmând ca în faza următoare să lansăm oferta noastră de credite. Nu în ultimul rând, vom continua să îmbunătăţim în mod constant produsele şi serviciile oferite".
Astfel, serviciile Telekom Banking sunt lansate gradual, începând cu doi piloni - operaţiuni zilnice bancare (primare) şi o platformă de Schimb Valutar Online.
Sursele citate au explicat că, prin intermediul Telekom Banking, clienţii îşi pot deschide conturi curente în RON, EUR, USD şi GBP, pot ataşa carduri de debit acestor conturi şi pot beneficia de acces 24/7 la fonduri, prin intermediul soluţiilor de internet şi mobile banking.
Contul curent poate fi solicitat online, fie direct prin aplicaţia pentru mobil, fie vizitând unul dintre magazinele Telekom şi Germanos, iar serviciile pot fi efectuate prin intermediul serviciilor online de internet şi mobile banking.
Prin intermediul platformei de Schimb Valutar Online, clienţii beneficiază de un curs de schimb valutar avantajos, pentru zece valute, actualizat în timp real, la un interval de maxim zece secunde (în timpul zilelor lucrătoare).
Printre altele, cu Telekom Banking, clienţii pot beneficia şi de o aplicaţie de mobil modernă.
Depozitele şi economiile constituite prin Telekom Banking vor fi garantate de Fondul de Garantare din Polonia, în limita echivalentului a 100.000 de euro, Telekom Banking fiind sucursală a Alior Bank.
Telekom Romania Mobile a încheiat un acord cu banca poloneză Alior privind înfiinţarea în comun a unei sucursale bancare în România, pentru furnizarea de servicii bancare destinate celor 6 milioane de clienţi ai operatorului de telefonie mobilă, în anul 2015.
La începutul anului trecut, Alior Bank anunţase că vrea să atragă 800.000 de clienţi, în următorii cinci ani.
Alior Bank, înfiinţată la sfârşitul anului 2008, furnizează servicii pentru aproape trei milioane de clienţi, din care 126.000 de companii. Banca se situează pe locul al patrulea în Polonia după reţea, cu peste 1.000 de unităţi proprii, la care se adaugă punctele de lucru din magazinele T-Mobile de pe piaţa poloneză.
Acţionarul majoritar al instituţiei financiare este asiguratorul de stat PZU SA (31,65%). Alţi investitori ai băncii sunt Aviva OFE Aviva BZWB (8,94%) şi Nationale-Nederlanden PTE SA (5,10%). Conform site-ului băncii, 54,31% este deţinut de "alţi acţionari".
Alior este a noua mare bancă din Polonia, cu active de 61,8 miliarde de zloţi (14,3 miliarde de euro) la finele trimestrului al doilea din 2017 şi aproape 9.500 de angajaţi.