Telekom Romania a inaugurat două data centers, o investiţie de 3,5 milioane de euro, după cele patru din Bucureşti şi două din Braşov, devenind astfel operatorul român cu cea mai extinsă reţea de centre pentru oferirea de servicii de găzduire a datelor (HDC), conform unui comunicat de presă al companiei.
Telekom Romania continuă să îşi îmbunătăţească reţeaua, pentru a le oferi clienţilor business soluţii cât mai extinse pentru găzduirea datelor în deplină siguranţă, dar şi într-un mediu complet automatizat şi controlat.
Cele două centre de date din Cluj-Napoca au o capacitate totală de găzduire de peste 300 de rack-uri.
În urma inaugurării centrelor de la Cluj-Napoca, suprafaţa totală de data room-uri ocupate de cele opt HDC-uri, localizate în trei oraşe (Bucureşti, Braşov şi Cluj-Napoca), este de peste 2.000 de metri pătraţi.
Nivelul de securitate din centrele de date se află la cele mai înalte standarde, accesul făcându-se în baza unui control multifactor, fizic si biometric (prin cititoare de amprente), iar condiţiile de mediu sunt ideale, temperatura şi umiditatea fiind ţinute sub control permanent. De asemenea, alimentarea cu energie electrică este asigurată atât de reţeaua de distribuţie, cât şi de cele două generatoare de mari dimensiuni, respectiv 1,4 MW putere instalată fiecare. Din 2007 şi până în prezent, HDC-urile Telekom Romania au funcţionat în permanenţă, datorită măsurilor luate în această direcţie.
Spaţiul fizic din Cluj-Napoca este dimensionat şi echipat conform standardelor internaţionale TIA 942-Tier 3, Telekom Romania fiind primul furnizor din România care a început un astfel de proces de certificare.
"Ca lider în acest sector, HDC oferă clienţilor cel mai sigur şi mai fiabil spaţiu de găzduire din România, împreună cu o gamă largă de servicii de comunicare, pentru a răspunde tuturor nevoilor în ceea ce priveşte continuitatea activităţii în cazul unui dezastru. Ştim că fiecare client este unic şi are nevoi unice, de aceea este esenţial să oferim clienţilor noştri un portofoliu cuprinzător de servicii, în condiţii optime, cu alimentare neîntreruptibilă şi locaţie avantajoasă din punct de vedere georgrafic", declară Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania.
HDC reprezintă o categorie de servicii dezvoltate de Telekom Romania pentru satisfacerea nevoilor de afaceri ale clienţilor săi. Programul depăşeşte aria produselor tradiţionale de telecomunicaţii, oferind şi incluzând noi beneficii şi servicii pe care compania le consideră importante pentru clienţi şi care aduc un plus de valoare afacerii acestora.
Hosting-ul (găzduirea) le asigură clienţilor Telekom Romania utilizarea partajată a unor facilităţi, precum şi infrastructura asociată, care pot fi folosite permanent, ocazional sau la cerere.
Data Center-ele reprezintă un mediu IT securizat, flexibil şi profesional, utilizabil de către clienţii Telekom Romania. Aceştia îl pot folosi pentru a furniza servicii web, pentru a proteja informaţiile critice ale companiei, pentru recuperarea în caz de dezastru sau ca sit principal pentru sistemele firmei. Astfel, companiile pot evita investiţiile masive de capital şi timp pentru echipamentele IT şi infrastructură.
Clienţii care aleg serviciile oferite de HDC vor beneficia de soluţii adaptabile, cu posibilitatea dezvoltării ulterioare cu costuri scăzute, dar şi faclitarea legăturii rapide şi de calitate între centrul de date şi sediile companiilor. De asemenea, Telekom Romania oferă suport tehnic 24/7, prin intermediul personalului certificat în acest sens.
Totodată, având în vedere unicitatea fiecărui client, Telekom Romania pune la dispoziţie companiilor cinci categorii de servicii, care pot fi personalizate în funcţie de nevoile acestora. Astfel, clienţii pot să aleagă servicii de găzduire fizică a echipamentelor, acces la echipamente şi licenţe dedicate, conectivitate, managed services sau platforme partajate şi infrastructură cloud, bazată pe VMware. Platforma de cloud a Telekom Romania este singura din România care a primit titulatura "VMware Cloud Verified".
Ivo Sladoljev - Senior Regional Manager, Middle Europe VMware, Inc., a spus: "Suntem foarte încântaţi că Telekom România a decis să utilizeze soluţia VMware atunci când implementează servicii cloud pentru clienţii săi. Soluţia le oferă posibilitatea de a selecta cel mai bun mediu cloud pentru a implementa şi rula aplicaţii pe orice dispozitiv, cu posibilitatea de a utiliza platforme de dezvoltare pentru aplicaţii noi, menţinând în acelaşi timp operaţiuni consistente care ajută la integrarea întregului portofoliu IT".
Telekom Romania oferă soluţii bazate integral pe infrastructura proprie, compania punând la dispoziţie servicii de instalare, configurare, service şi managementul centralizat al echipamentului de acces.