Ca urmare a deciziei din 2006 a Uniunii Europene privind înjumătăţirea decalajului de "alfabetizare" digitală până în 2010, Economist Intelligence Unit a dat publicităţii un raport comandat de compania Intel, în care analizează eforturile făcute până la această dată de guvernele europene, în vederea atingerii obiectivului reducerii decalajului digital până la zero.
Studiul, intitulat "Anularea decalajului digital europen", include informaţii despre toate cele 27 de state europene şi oferă exemple referitoare la cele mai bune practici, precum şi sfaturi pentru conceperea, implementarea şi promovarea unor programe de alfabetizare digitală.
Deşi mai multe guverne europene susţin includerea electronică şi au făcut paşi mari către atingerea acestui obiectiv în 2010, raportul arată că în mai multe ţări încă există rezultate disparate. Aceste variaţiuni au fost analizate, formulându-se mai multe recomandări:
• Cunoaşterea publicului: tehnologia trebuie adaptată la publicul căreia îi este destinată, pentru a răspunde cât mai eficient necesităţilor acestuia
• Dezvoltarea infrastructurii: ţările trebuie să îşi dezvolte o infrastructură adecvată pentru a putea susţine programe IT
• Creşterea gradului de informare: este important să crească gradul de informare a publicului cu privire la beneficiile tehnologiei, pentru a se contracara orice formă de rezistenţă întâmpinată în acest sens
• Lucrul cu grupuri stabilite: partneriat cu grupuri locale, pentru o mai bună înţelegere a necesităţilor populaţiei şi o mai bună adaptare a soluţiilor propuse
• Training: accesul la tehnologie este important, însă la fel de important este ca publicul vizat să beneficieze de training şi susţinere în domeniu
• Perspectiva: este important să se păstreze o informare la zi cu privire la trendurile din domeniul tehnologiei, ţinând în permanenţă cont de impactul acestora asupra proiectelor actuale
Gordon Graylish, Vicepreşedinte Intel pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, a declarat: "Noi considerăm că accesul la tehnologia informaţiei trebuie să fie un drept, nu un privilegiu. Combinând eforturile publice şi private, putem obţine cele mai bune rezultate pentru îmbunătăţirea alfabetizării digitale. Nicio ţară, companie sau organizaţie nu poate face acest lucru pe cont propriu. Ştim că IT&C-ul poate schimba situaţia şi că împărtăşirea celor mai bune metode cunoscute va reprezenta un element esenţial pentru obţinerea succesului".
Alte recomandări, privind spre viitorul Europei digitale, sunt
• Instruirea şi sprijinirea populaţiei, în vederea utilizării tehnologiei, mai ales în cazul categoriilor defavorizate
• Măsurarea constantă a succesului sau insuccesului programelor de reducere a decalajului digital
• Viziunea viitorului, în care utilizarea tehnologiei trebuie să se întâmple în mod mai creativ.
• Elevii români primesc calculatoare acasă relatează Economist Intelligence Unit
Raportul menţionează ca efort guvernamental pentru reducerea decalajului digital în România, programul "EURO 200".
Varujan Pambuccian, preşedinte al Comisiei pentru Tehnologia Informaţiei din Camera Deputaţilor, a declarat: "Prin intermediul acestuia, guvernul român şi-a concentrate eforturile de a oferi elevilor şi studenţilor cu resurse materiale limitate posibilitatea de a avea un calculator acasă. Potrivit acestui program, care a început în 2004, fiind implementat în urma unei legi aprobate de către Parlament, elevii şi studenţii ale căror familii au posibilităţi financiare limitate primesc un ajutor financiar în valoare de 200 de euro în vederea achiziţionării unui calculator. "România a început programul de alfabetizare difitală prin educarea tinerei generaţii."
Inspectoratele şcolare verifică cererile făcute în şcolile de pe tot teritoriul ţării şi le redirecţionează către Ministerul Educaţiei, care are sarcina de a distribui tichetele valorice către familiile îndreptăţite să participe la acest program.
Prin intermediul acestui program, guvernul vrea să se asigure că generaţiile următoare vor avea cunoştinţele necesare în domeniul tehnologiei informaţiei.
Intel (NASDAQ: INTC), lider mondial în domeniul inovaţiei pe bază de siliciu, dezvoltă tehnologii, produse si programe pentru a îmbunătăţi în permanenţă felul în care oamenii muncesc si trăiesc. Pentru informaţii suplimentare vă rugăm accesaţi: www.intel.com/pressroom şi blogs.intel.com.
Economist Intelligence Unit este divizia de informaţii de afaceri a The Economist Group, compania care publică The Economist. Prin intermediul reţelei noastre globale de aproximativ 650 analişti, formulăm în permanenţă evaluări şi prognoze referitoare la condiţiile politice, economice şi de afaceri din 200 de ţări. În calitate de lider în furnizarea de informaţii de acest tip, ajutăm persoanele cu funcţii de decizie să ia decizii mai bune, oferind analize prompte, imparţiale şi de încredere asupra trendurilor pieţelor şi strategiilor de afaceri, la nivel mondial.