"Thinkbig": Vom avea peste 12 branduri noi în franciză

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Franciză / 14 februarie 2011

"Thinkbig": Vom avea peste 12 branduri noi în franciză

Creşterea importanţei sectorului privat în contextul crizei financiare a permis evoluţia investiţiilor pentru sistemul de francize românesc, ne-a spus Adrian Gheor-ghe, directorul general al "Thinkbig" - firmă de consultanţă în domeniul francizei, adăugând că din ce în ce mai mulţi investitori găsesc în România numeroase oportunităţi de investire: "În prezent, putem regăsi pe piaţa românească peste 490 de reţele de francize, urmând ca, în 2011, mai mult de 12 branduri să intre în ţara noastră, prin acest sistem, în domeniile retail, hotelier, servicii şi fast-food".

Printre cele mai mari francize care se vor regăsi pe piaţa româneas-că până la sfârşitul lui 2011 se numără "Subway" - lanţ de restaurante care comercializează produse cum ar fi sandwich-urile şi salatele proaspete. În 1965, Fred De Luca, de 17 ani, şi prietenul său de familie Peter Buck au deschis "Pete"s Suber Submarines", în Bridgeport, Connecticut. După ce s-a străduit să menţină brandul în primii ani, fondatorii au schimbat numele companiei în "Subway" şi au început procesul de francizare în 1974. Astăzi, marca "Subway" are 34.008 de restaurante în franciză, în 95 de ţări.

Taxa iniţială de franciză este de 15.000 de dolari, iar investiţia globală poate fi mai mică de 78.600 de dolari, potrivit estimărilor, în func-ţie de mărimea restaurantului, de costurile de construcţie, locaţie etc. şi poate ajunge până la 200.000 de dolari, ne-a precizat Adrian Gheorghe.

ERA este un francizor global de brokeraj imobiliar rezidenţial. De mai bine de 30 de ani, ERA oferă marketing, educaţie, tehnologie, servicii, servicii de asistenţă în afaceri, consultanţă networking şi alianţe comerciale, fiind specializată pe vânzări, cumpărări, închirieri apartamente, case, vile, terenuri, administrarea spaţiilor închiriate, asigurarea actelor cadastrale, întocmirea actelor în regim de urgenţă, consultanţă juridică, evaluări imobiliare, consultanţă pentru evaluări în domeniu, construcţii şi amenajări interioare. ERA (Elctronic Realty Associates) a fost înfiinţată în anul 1972, în Kansas City (SUA), de Jim Jackson şi s-a extins în toate cele 50 de state americane. În anul 1981, ERA a intrat şi în Japonia, urmând că, în 1993, să ajungă în Europa, des-chizându-şi sediul din Franţa. În prezent, compania are peste 1.300 de magazine în Europa, fiind prezentă în mai mult de 20 de ţări. În România se află din anul 2008.

"C House Coffee Shop" este un brand italian de renume în domeniul cafenelelor superpremium, fondat în anul 2000 în Milano şi care va intra, în acest an şi pe piaţa noastră. Taxa de franciză este de 25.000 de euro, redevenţele sunt de 5% din cifra de afaceri, iar spaţiile recomandate ar trebui să aibă în jur de 100 mp. Locaţiile vizate pentru deschiderea de unităţi "C House Coffee Shop" sunt centrele şi galeriile comerciale, mall-urile şi locaţiile stradale cu trafic pietonal intens.

În domeniul hotelier îşi vor face apariţia două branduri "Hilton": "Hampton" şi "Doubletree". Primul dintre acestea va fi inaugurat în Bucureşti, iar cel de-al doilea în Cluj. "Hilton" activează în peste 75 de ţări.

"Happy Bar and Grill", un alt tip de franciză care se va regăsi şi pe piaţa autohtonă, reprezintă un restaurant, primul model fiind deschis în 1994, în Varna, Bulgaria, sub numele de "Happy Seaman"s Bar". Compania manageriază 27 de restaurante în Bulgaria şi unul în Barcelona, Spania. Taxa iniţială de franciză este de 50.000 de euro, în funcţie de locaţie, cu 5% redevenţe şi 2% taxa de publicitate. Ultimele două taxe sunt plătibile lunar.

"Mr. Kumpir" (cartofi copţi cu topping-uri) este un concept revoluţionar de fast-food, originar din Turcia, ce are la bază produse din cartof într-o mare varietate de sortimente şi topping-uri. Conceptul de fast food "Mr. Kumpir" este unul optim pentru suprafeţe de 20-50 mp, în centre comerciale şi mall-uri, oferind o bună rentabilitate a investiţiei.

T-BEKS, care oferă îngrijire şi spălare pentru maşini, este un alt model de franciză care va fi prezent la noi. Firma furnizează o soluţie substanţială de spălare fără apă.

O afacere în franciză din Turcia este "Jeune & Belle", fiind specializată pe bijuterii şi accesorii. Dimensiunea recomandată pentru deschiderea unei unităţi "Jeune & Belle" este de 50-100 mp, variind în func-ţie de poziţie şi ar trebui să fie amplasată pe străzile comerciale aglomerate din oraşe. Francizat prin 10 magazine în 2010, obiectivul companiei este să deschidă încă cinci unităţi în acest an, ne-a specificat directorul "Thinkbig".

"Chilli Pizza" este un lanţ de res-taurante cu creştere rapidă, care oferă peste 30 de tipuri de pizza. Activitatea restaurantului se bazează pe personalul calificat şi principiile profesionale ale organizaţiei.

Marile branduri deja existente, cu care se vor confrunta noile mărci care vor apărea pe piaţa francizelor în 2011, sunt "McDonald"s", "Pizza Hut", KFC, "Howard Johnson Grand Hotel", "Gloria Jean"s Café", "Mango", "Burger King", WSI, "Sixt" sau "Mr CAP".

Lanţul de restaurante Wienerwald se deschide şi în România

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb