Deşi compania americană "General Motors" Corp. (GM) a vândut mai multe autovehicule decât rivalul său nipon "Toyota Motor" Co. în trimestrul al doilea, în primele şase luni din 2007, grupul japonez a ocupat poziţia de lider mondial în materie, conform cifrelor publicate de "Toyota". Grupul japonez a vândut 4,71 milioane de autovehicule în perioada ianuarie-iunie 2007 (+8% faţă de anul trecut), iar GM - aproximativ 4,67 milioane de unităţi. În schimb, în perioada aprilie-iunie, GM a vândut 2,41 milioane de autovehicule la nivel mondial, în baza cererii mari de pe pieţele emergente din Asia şi America Latină, trecând în faţa "Toyota", care a vândut doar 2,37 milioane de unităţi (+7% faţă de trimestrul al doilea din 2006). Vreme de 76 de ani, GM a ocupat poziţia de cel mai mare constructor auto mondial, fiind depăşit de "Toyota" abia în primul trimestru al acestui an, când grupul japonez a vândut 2,35 milioane de autovehicule, iar GM - 2,27 milioane.
În urmă cu un deceniu, GM controla aproximativ o treime din piaţa auto din SUA şi "Toyota" doar 5%, în prezent, însă, cota GM a scăzut la 24%, iar cea a "Toyota" a ajuns la 16%.