"Toyota Motor" vrea să comercializeze de la jumătatea anului 2020 un nou model de baterie care să "schimbe regulile jocul" pe piaţa automobilelor electrice de serie, având potenţialul să reducă costul de fabricaţie al acestor vehicule, relatează Reuters.
Tehnologia bateriei, care este în totalitate în stare solidă, este un dispozitiv de generaţie nouă, cu o capacitate ridicată de stocare a energiei, care îmbunătăţeşte tehnologia bateriilor actuale litiu-ion prin înlocuirea electrolitului sub formă lichidă sau gel cu un material conductibil solid.
Între alte beneficii, nouă tehnologie oferă o capacitate şi o siguranţă mai mari.
"Există câteva tehnologii de generaţie nouă pentru baterii pe care le analizăm, iar cea mai promiţătoare este bateria solidă. Încercăm să finalizăm dezvoltarea tehnologiei, dar mai sunt încă câteva probleme, în încercările de a o produce în serie", a spus preşedintele "Toyota", Takeshi Uchiyamada, într-un interviu acordat înainte de salonul auto de la Tokyo, deschis vineri pentru public, potrivit news.ro.
Cea mai mare problemă este durata de viaţă a bateriei, a explicat Uchiyamada, adăugând că "Toyota" a dezvoltat know-how pentru producerea de baterii în stare solidă astfel încât să fie obţinută performanţa maximă a tehnologiei.
Compania nu a reuşit încă să obţină o autonomie de drum a bateriei de cel puţin 200.000 de kilometri, aşa cum aşteaptă unii cumpărători.
Uchiyamada nu a dorit să precizeze care ar trebui să fie durata de viaţă a unei astfel de baterii, înainte de a fi nevoie să fie înlocuită, dar a respins termenul de trei ani.
"Nimeni nu ar cumpăra o astfel de maşină, dacă ar trebui să înlocuiască bateria după numai trei ani", a spus el.
Reprezentanţii "Toyota" par să fie însă încrezători că pot finaliza procesul de comercializare pentru noua tehnologie de baterii.
"Credem că tehnologia bateriilor solide poate schimba jocul, având potenţialul să îmbunătăţească semnificativ autonomia de drum", a declarat miercuri vicepreşedintele companiei, Didier Leroy.
În timp ce "Toyota" promovează încă tehnologia vehiculelor cu celule de combustibil cu hidrogen, luată în derâdere de fondatorul "Tesla", Elon Musk, Uchiyamada a insistat că grupul japonez nu este împotriva vehiculelor electrice şi că investeşte masiv în tehnologii pentru acestea, aşa cum este şi cea pentru bateriile în stare solidă.
Supranumit "părintele Prius", Uchiyamada, în vârstă de 71 de ani, a contribuit la lansarea producţiei de automobile electrice, acum două decenii, şi crede că atât vehiculele electrice cât şi cele cu celule de combustibil cu hidrogen vor fi necesare pentru înlocuirea automobilelor pe benzină.