Toyota Motor intenţionează să producă automobile alimentate cu hidrogen în colaborare cu partenerii chinezi Guangzhou Automobile Group (GAC) şi FAW Group, în cadrul politicii de a-şi extinde prezenţa pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Reuters.
Totodată, Toyota va echipa modelele GAC şi ale companiei lor mixte cu celule de combustibil, potrivit documentelor depuse de GAC la bursa din Shanghai.
Companiile nu au dezvăluit detaliile financiare ale proiectelor lor, care aprofundează cooperarea existentă între parteneri pentru a devolta vehicule propulsate cu noi forme de energie şi tehnologii de conectivitate.
Automobilele cu celule de combustibil folosesc celule care combină electrochimic hidrogenul cu oxigenul, pentru a genera electricitate care să pună în mişcare un vehicul, singurul produs secundar fiind apa.
Toyota va extinde cooperarea în domeniul vehiculelor auxiliare, intenţionând că lanseze mai multe vehicule electrice "de calitate şi cu preţuri scăzute", separat cu FAW şi GAC.
1. fără titlu
(mesaj trimis de stef în data de 27.09.2019, 12:34)
Foarte interesant.. Asta-i viitorul nu al celor electrice.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Jiji în data de 27.09.2019, 13:36)
Nu cred ca exista o tehnologie a viitorului. Toate tehnologiile au cel putin o mare problema:
Carburanti fosili: Rezerve limitate, noxe, randamentul motorului
Masini electrice pe baza de acumulator: rezerve limitate, conditiile de extragere a materialelor (Li, Co etc.), infrastructura de incarcare, productia de curent
Masini electrice pe baza de pila de hidrogen: Costuri enorme de productie a hidrogenului. randament destul de scazut indelungul intregului lant valoric.
Cred ca propulsia va fi adaptata cerintelor:
Hidrogen: Pentru sarcini mari Autonomie ridicata: vapoare, eventual avioane, trenuri, camioane, poate automobile daca se dezvolta noi tehnologii de productie a hidrogenului.
Baterie: Pentru automobile. O Autonomie de 100 km acopera in proportie de 95% necesitatile oamenilor. (In Germania distanta medie de naveta intre casa si serviciu este 22 km. Deci sa zicem ca in medie un navetist face 70 km pe zii).
Oricum viitorul va apartine transportului in comun, mult mai mai eficient decat transportul individual, indiferent de propulsie.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Condruz gheorghe în data de 29.09.2019, 09:54)
Daca ne uitam la graficul de dezvoltare al omenirii in timp pot crede ca in 10-15 ani motoarele cu combustie fosila vor fi o amintire.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Jiji în data de 27.09.2019, 13:18)
Toyota produce deja un automobil pe baza de hidrogen. 5.300 de Exemplare Toyota Mirai au fost vandute incepand cu decembrie 2017 (Wikipedia)