TRADEVILLE: META PLATFORMS INC - social media la început de 2023

F.A.
Ziarul BURSA #Companii / 22 februarie 2023

META PLATFORMS INC - social media la început de 2023

Social media este o industrie în plină expansiune. Cele mai recente analize arată că, în ianuarie 2023, numărul utilizatorilor activi la nivel global se ridică la aproximativ 4,8 mliarde, reprezentând circa 59,4% din totatul populaţiei globale. În ultimele 12 luni, aproximativ 137 miloane de noi utilizatori s-au alăturat reţelelor de socializare, echivalând cu o creştere anuală de 3%. Rata medie anuală de creştere (CAGR) din 2023 până în 2027 este prognozată la 5%, conform unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al Tradeville.

Utilizatorul tipic foloseşte sau vizitează, în medie, 7,2 platforme sociale diferite în fiecare lună şi petrece, în medie, peste 2,5 ore pe zi, reprezentând aproximativ 15% din timpul unei zile, excluzând orele de somn.

Cele mai mari reţele sociale încă generează venituri consistente din publicitate, dar maturizarea pieţei a adus şi alte oportunităţi de monetizare, precum comerţul electronic, plăţile digitale şi jocurile video.

Investiţiile în social media, măsurate prin evoluţia preţului Global X Social Media ETF, au crescut de aprope 2,5 ori de la finalul anului 2011 şi până în prezent. Performanţa indicelui se datorează evoluţiei pozitive a celor mai importanţi constituenţi: Meta Platforms (11% din indice), Spotify (6%), Snap (5%), Pinterest (4%), Alphabet (4%).

META PLATFORMS INC - social media la început de 2023

Facebook rămâne cea mai utilizată platformă de socializare din lume, dar în prezent alte şase platforme reuşesc să treacă pragul de un miliard de utilizatori activi lunar. Trei dintre cele şapte sunt deţinute de Meta Platforms.

Publicitatea digitală în 2023 - provocări

Bugetele publicitare mai mici din 2022, reduse ca urmare a presiunilor inflaţioniste, au afectat aprope toate acţiunile ad-tech, inclusiv companiile cu audienţe mari, precum Alphabet şi Meta. Estimările din noiembrie arătau că, pentru 2022, cheltuielile cu publicitatea la nivel mondial vor urca doar cu 8,6% faţă de 2021, până la 567,5 miliarde USD, ceea ce reprezintă o înjumătăţire a ratei de creştere de aprope 16% prognozată la începutul anului. Se aşteaptă ca în 2023 să se înregistreze o creştere chiar mai mică decât în 2022, de aproximativ 5%.

Google ar putea fi cea mai puternică companie ad-tech în 2023, generând venituri nete din publicitate de 168 miliarde dolari. Avantajul competitiv al Google este funcţia de "search", care nu a fost afectată de modificările de confidenţialitate impuse de Apple, deoarece "Search ads" apar ca răspuns la o interogare a unui utilizator şi nu accesează datele despre acel utilizator. Totodată, există şi riscul ca dominaţia Google din zona de search să fie pusă la încercare de Microsoft după implicarea în platforma de inteligenţă artificială ChatGPT.

Facebook şi Instagram au cel mai mare număr de utilizatori din SUA. Cu toate acestea, TikTok şi YouTube deţin cel mai mare timp petrecut zilnic de către utilizatori. Datorită engagement-ului mai mare, se aşteaptă ca acestea să înregistreze rezultate mai bune din publicitatea digitală.

Veniturile din reclamele Snapchat au fost, de asemenea, afectate negativ de încetinirea economică. Estimările pentru veniturile din reclame din 2023 sunt cu aproape 34% mai mici faţă de cele prognozate în T1 2022.

De cealaltă parte a baricadei se află TikTok, o ameninţare reală pentru competitorii săi, potrivit Insider Intelligence, care se aşteaptă ca veniturile companiei din publicitate să crească cu aproape 37% în următorii doi ani, atingând nivelul de 18,5 milarde dolari, TikTok transformându-se, de-a lungul timpului, "într-o achiziţie obligatorie pentru agenţii de publicitate". În cel de-al treilea trimestru din 2022, TikTok a înregistrat cea mai mare creştere trimestrială a veniturilor din publicitate, de 29%, surclasând întreaga competiţie. O analiză realizată arată că veniturile din publicitate ale TikTok ar putea depăşi veniturile totale din publicitatea video ale Meta şi YouTube până în 2027.

Google şi Meta - se destramă duopolul?

Timp de aproape un deceniu, Google şi Facebook au deţinut împreună peste 50% din cifra de afaceri a industriei de publicitate digitală din SUA. Anul trecut, însă, cele două companii au avut împreună încasări sub cota de 50%, declin care este aşteptat să continue în următorii ani. Specialiştii în domeniu spun că apariţia jucătorilor noi şi orientarea publicului către locuri mai diverse creează mai multe opţiuni pentru agenţii de marketing.

Meta Platforms, afectată de mai multe evenimente recente, începe să piardă cota de piaţă. Utilizatorii încep să se mute pe alte platforme de socializare, în special pe TikTok, iar restricţiile de confidenţialitate impuse de Apple au afectat dramatic activitatea companiei. Apple cere acum ca aplicaţiile să fie nevoite să obţină permisiunea de a urmări utilizatorii. Aceste date au fost foarte importante pentru afacerea publicitară a Meta şi a competitorilor săi, iar absenţa lor afectează puternic întreaga industrie.

În acelaşi timp, Meta Platforms a fost acuzată, la începutul anului 2023, de Comisia privind protecţia datelor din Irlanda (autoritate de reglementare de top în UE) de încălcarea legislaţiei UE privind protecţia vieţii private, aplicandu-i-se o amendă de 400 milioane dolari, cu interzicerea folosirii acordurilor obţinute de la utilizatorii Facebook şi Instagram pentru trimiterea de reclame bazate pe activitatea online a acestora. Aceasta este una dintre cele mai mari lovituri date până în prezent industriei de publicitate digitală.

Rezultate financiare

Top performer:

- Meta Platforms a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 116,6 miliarde dolari, în scădere cu 1% comparativ cu anul precedent, şi cu un profit net de 23,2 miliarde dolari, cu 41% sub nivelul anului 2021. Profitul net ajustat pe acţiune a fost de 8,59 dolari, marcând o scădere de 38% faţă de anul precedent. Acţiunile companiei au urcat cu 18% în tranzacţiile after-hours ca răspuns al rezultatelor peste aşteptările analiştilor, a programului de rascumarare de acţiuni anunţat şi a eforturilor de eficentizare a operaţiunilor pentru 2023.

Laggards:

- Pinterest a generat o cifră de afaceri totală de 2,8 miliarde dolari în 2022, în creştere cu 9% vs 2021, pe fondul creşterii cu 4% a utilizatorilor activi lunar. Compania a încheiat anul fiscal cu o pierdere netă de 96 miliarde dolari, comparativ cu un profit net de 316 milioane înregistrat în 2021, ca urmare a creştererii cu 29% a cheltuielilor operaţionale. Pierderea netă pe acţiune a fost de 0,14 dolari. Acţiunile companiei au scăzut cu 11% în tranzacţiile after-hours, după publicarea rezultatelor.

- Cifra de afaceri înregistrată de Snap în 2022 a fost de 4,6 milarde dolari, în creştere cu 12% faţă de 2021, impulsionată de o creştere cu 12% a utilizatorilor activi zilnic (375 milioane). Însă, la cel ca Pinterest, compania încheie anul 2022 cu o pierdere netă (1,4 milarde dolari), incluzând cheltuieli de restructurare de 189 milioane dolari, mult peste pierderea netă înregistrată în anul anterior, de 488 miloane dolari. Pierderea netă pe acţiune a fost de 0,89 dolari. Acţiunile Snap s-au prăbuşit cu 13% în tranzacţiile after-hours.

Estimări pentru 2023

- Meta Platforms

Meta Platforms se aşteaptă să înregistreze, în primul trimestru al anului 2023, o cifră de afaceri cuprinsă între 26 şi 28,5 miliarde dolar, aproape de nivelul de 27,3 milarde dolari estimat de analişti. Pentru întreg anul 2023, compania estimează cheltuieli de 89-95 mlarde dolari, în scădere faţă de preconizarea anterioară de 94-100 milarde dolari, şi cheltuieli de restructurare în valoare de un miliard de dolari.

Totodată, compania a anunţat suplimentarea cu 40 milarde dolari a programului de răscumpărare de acţiuni, după ce, în anul 2022, compania a răscumpărat acţiuni în valoare de 27,9 miliarde dolari, fapt care a generat un nou val de optimism în rândul investitorilor.

- Pinterest

Pinterest estimează pentru primul trimestru al acestui an o creştere precaută, de sub 10% a cifrei de afaceri, pe fondul fluctuaţiilor de schimb valutar şi a provocărilor din industrie, în timp ce se aşteaptă la o creştere de peste 10% a cheltuielilor de exploatare. Concomitent cu rezultatele, compania a anunţat plecarea directorului său financiar şi autorizarea unui program de răscumpărare de acţiuni în valoare de 500 milioane dolari, care se va desfăşura în următoarele 12 luni.

- Snap

Snap se aşteaptă la o scădere a cifrei de afaceri în intervalul 2-10% în T1 2023, fiind puternic afectată de modificările aduse de Apple. Pentru Snap, publicitatea digitală reprezintă principalul generator de venituri.

În T3 2022, compania a iniţiat un plan de reorganizare strategică, care a inclus o reducere de 20% a numărului total de angajaţi, conducând la cheltuieli totale de restructurare în valoare de 188,9 milioane dolari în 2022.

De la începutul anului până în prezent, preţul acţiunilor Meta Platforms a crescut cu 49%, în timp ce pentru acţiunile Snap creşterea a fost de aproape 21%, iar pentru acţiunile Pinterest - de aproape 5%.

META PLATFORMS INC - social media la început de 2023

META PLATFORMS INC - social media la început de 2023

Sursele articolului menţionate de TradeVille în acest raport sunt Simfin, raport companie, Seeking Alpha, investing.com, investors.com, WSJ, Forbes, Omdia, WSJ, Oberlo, datareportal.com, Statista

...............................

Analiza TradeVille poartă următorul disclaimer:

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare. TradeVille îşi propune să actualizeze raportul cel puţin anual. Lista potenţialelor conflicte de interese

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb